Dagarna som gatt

I sondags sprang Dani som sagt var ett lopp i Cercedilla, 12km i skog, typ cross....det gick bra for honom sa jag ar glad for hans skull, han har aven ett meddelande till er alla:


Kortet ar taget i sondags pa tavlingen, och pa lappen star det God Jul och Gott nytt ar.

Jag var ju som sagt var hemma och pyntade min gran medans jag lyssnade pa svenska julsanger, fick en skiva med Vikingarnas julsanger av pappa forra julen...;)

Granen har dock inget stjarna eller glitter da allt detta var slut i affarerna, bollarna fanns det knappt nagra kvar heller, men jag hitta nagra som dog iaf..men jag ar inte ledsen for det, det ar ju min forsta egna julgran och jag ar sa nojd sa, att fa ha lite julstamning hemma...tills nasta ar ska jag vara ute i tid och kopa glitter och stjarna..:D


 Inte den basta bilden, men sa ni kan gora er en ide iaf hur den ser ut..:)





Igar var vi till Guadarrama och kakade lunch for vi skulle gora massa arender dar och sen aka ner till Madrid med Juan for att kolla pa julmarknaden. Nar vi satt i bilen pa vag till Madrid andrade vi oss for det var saaa mycket bilar och vi stod helt stilla..sa nar vi kom till Las Rozas svangde vi av och akte mot El Escorial istallet och kollade pa deras jatte "Belen" (Jesus krubban). Vi har alltid akt pa juldagen de senaste aren, men eftersom jag jobbar i ar sa gjorde vi det igar istallet..nu nar vi anda inte "kunde" aka till Madrid..
Det ar jatte fina figurer som ar handgjorda, ja eller jatte fina ar dom val inte, man ser ju att dom inte ar perfekta, men fina ar dom...dom ar iaf utsatte over hela centrum och ar i orginal storlek..det ska forestalla "jesus krubban" eller vad det heter...Jesus, Maria, de tre visemannen etc etc...fint ar det iaf aven om jag tycker att det bara blir samre och samre med aren som gar, tyckte det var bast forsta aret jag var dar! Men eftersom de andrar och flyttar runt allt varje ar sa att det inte ska se lika ut sa det kanske ar det som gor att det inte ar lika fint..hehe...dom flyttar lixom alla gubbar och saker runt pa olika gator for att det ska se annorlunda ut fran aren innan, da figurerna jamt ar de samma...







Nog om El Escorial, efter vi vart dar akte vi hem till Guadarrama igen och kakade middag innan vi akte tillbaka till Segovia. Nu ar vi i Valseca, ska kolla mailen sen ska vi in till Segovia, Dani ska till gymmet och jag har arenden att gora.

Forresten, igar nar vi akte till Guadarrama korde JAG! :D

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0