Snökörning

God eftermiddag pa er!

Pratade med mormor i morse och hon sa att de hade 8 grader "varmt" i Osthammar, har hade vi bara 3 grader da vi pratade, kan ni forsta att vi har det kallare har!!!

I mandags snoade det har oxa, jaaatte mycket...Jag hade korlektion klockan 16 i mandags och vi akte och tog en kaffe innan, nar vi kom ut sa snoade det och jag vart jaaatte glad tills Dani paminde mig om att jag skulle kora i det dar vadret!
Det gick bra for det snoade inte sa mycket och vart vatten direkt nar det nuddade marken, sa det var som att kora i regn..
Efter korlektionen akte vi och handlade och nar vi skulle aka hem pa eftermiddagen sa snoade det saaaaa mycket, man sag inte vagen eller linjerna pa marken!! Vi fick aka i 30km/h hem for att inte aka av vagen, som vissa redan hade gjort!
Jag vart helt chockad saaaa mycket sno det kom!







Pa tisdagen nar jag korde var det samre vader, det snoade inte, men all sno fran dagen innan lag kvar och det var sno, slask och is overallt..men bilen jag kor har fyrhjulsdriven, sa det hjalpte ju lite iaf..:)

Nu ska jag kora upp imorrn och jag hoppas verkligen inte att det kommer upp natt ovantat och att jag kan fa kora, vill bara fa detta overstokat nu..fa det gjort!

Annars har jag bara slappat mina lediga dagar...idag har vi plockat ner Danis gymmaskin, och burit over den till grannen mitt emot som vi salt den till...nu nar han borjat med triathlon vill han ju inte bygga muskler och behover den inte sa nu har vi salt den och usch vad smutsigt golvet var under mattorna..haha! Inte dammsugit dar under pa nastan tva ar ju, da maskinen statt pa och man inte kunnat flytta mattorna, trodde inte sa mycket skit kunde komma in dar under..:)

Nej, nu ska jag jobba pa lite har.

Hoppas ni haft en trevlig forsta advent och helg allisammans!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0