Jobb helg!!

God kvall pa er alla!

I morse hade jag korlektion klockan 09:00 sen lamnade Sara av mig hemma da Dani inte kunda hamta upp mig i Segovia. Han var pa mote i Valladolid idag med Castilla och Léon (landskapet dar vi bor) federationen (heter det sa?!) och pratade om Duatlon och Triatlon, om allt gar bra sa kommer han tavla nagra delar av nasta ars tavlingar i "handikaps gruppen", vilket betyder att han inte behover kvala sig till Europa tavlingarna och etc, vet inte exakt vad som kommer handa eller vad det gar ut pa, berattar mer om det sen nar jag vet..:) Men om allt gar som han vill sa kommer han tavla i Europa masterskapen i triathlon i Ungern i sommar, och jag hoppas att jag far folja med..hihi..

Nar jag kom hem kakade jag frukost och sov lite till, gallde att passa pa nu idag eftersom jag har en laaaaang jobb helg framfor mig...idag jobbar jag mitt vanliga shift, 16-00 och imorrn jobbar jag 08-16, har bytt med Maria for att kunna aka och jobba i Guadarrama, vi har ett brollop runt 17 tiden, kanske 18...i tva timmar sen aker vi ner till Guadarrama och ater och forhoppningsvis hinner vi vila lite innan vi har ett till brollop runt 00 tiden som varar i fyra timmar...!! Sen jobbar jag sondagen min vanliga tid 16-00 innan jag ar ledig i tva dagar!
Vi stannar formodligen och sover over i Guadarrama pa lordag da vi slutar sent och jag inte behover borja jobba foren kl 16 sa hinner vi vila lite mer och slipper nattkora hem efter mycket jobb och trotthet..

Igar nar jag kom hem fran jobbet sa berattade Dani att hans kusin Beatriz och hennes kille Carlos hade vart over pa "overrasknings" besok, vilket jag tyckte var OTROLIGT PINSAMT!! Da de aldrig varit hemma hos oss och jag inte stadat sen jag vet inte nar var hela huset upp och ner med dammrottor flygande overallt, klader utspridda over hela soffan, utegardet smutsig med cement och byggmaterial, koket fullt med soppor och i vardagsrummet har vi vart forrad liggande pa golvet eftersom vi inte fatt upp det annu, vara baksaten fran bilen ligger oxa i vardagsrummet, som Dani tagit bort for att kunna fa plats med cykeln i bilen och sist men inte minst den fula mobeln vi fatt av Danis pappa, kommer du ihag mamma, den dar cd stall grejjen...hmm, ja, nu har vi fatt den..och den star dar ensam i vardagsrummet tom och bara ser ful ut, hade inte mage att tacka nej, eller hade inte ens chans rattare sagt, en vacker dag kom han hem till oss med den, bara sa dar..men nu har jag iaf en "ursakt" for att "kasta" bort den, da vara nya mobler kommer far vi inte plats med den/passar den inte alls in...!! Hihi...!!!
Men men, jag far bjuda hem dom sen i sommar igen nar vi har de nya moblerna, utegarden fardiggjord och stadat hemma, sa dom far se att vart hus FAKTISKT ar FINT..haha!!

Forresten, pa madag far jag reda pa om jag ska kora upp pa torsdag eller inte, ar sjuuuukt nervos, kanns som om jag bara kor samre och samre nu an i borjan..jag har OTROLIGT svart for att vaxla ner, mycket lattare for att vaxla upp, bilen bara hoppar till nar jag vaxlar ner...har inte riktigt koll pa kopplingen nar jag vaxlar ner, dels for att jag bromsar nastan alltid samtidigt som jag vaxlar ner och da glommer jag helt bort kopplingen och haller den nedtryckt hela tiden, glommer bort att slappa lixom..haha..hoppas for alla andras skull att jag kuggar pa torsdag (om jag kor upp) for annars har vi en till galen forare pa dessa farliga vagar...mohahahahaha!

Nej, nu slar min "farfars" klocka 20:00, vilket betyder att det ar dax for mellanmal!

Ha en trevlig helg!!

Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0