Bra Gärning

Helgens "bra gärning":

I Fredags behöll D bilen pa eftermiddagen för han var tvungen att utreda nagra ärenden pa eftermiddagen/kvällen..sa han lämnade av mig pa jobbet pa eftermiddagen och när han hämtade mig pa kvällen sa sag vi ett far mitt pa vägen, helt ensam kl 00.00 pa natten...han gick där och at gräs i diket utan att oroa sig om nagonting alls..Vi ringde polisen och berättade att det fanns ett löst far där, de var direkt efter en "stängd kurva" sa vem som helst skulle kunnat köra pa det och orsakat en riktig olycka..sa vi ringe polisen och varna dom och dom kom..vi hjälpte till och fanga in djuret igen innan vi fortsatte hem :)
Först pga stackars djuret sa inte det dör och sa att det inte händer en olycka, dom kör ganska fort pa den vägen och ännu mer pa en fredagsnatt och nagon kunde verkligen kunnat raka illa ut, sa det tyckte jag var bra av oss :)
Han var sa söt dar där han stod och titta pa oss och polisens syrenes..sag ut och tanka "va, allt detta liv och lysen pga av mig, jag gar ju bara här och äter mitt goda gräs" ;)
Trackback
RSS 2.0