Mjau Mjau

Fox har ju sitt lilla hus och sover utomhus, fast när D aker hemifran pa mornarna när han ska till gymmet sa later han han komma in, han springer upp och lägger sig i sängen med mig tills jag gar upp och släpper ut honom igen medans jag käkar frukost...
I mandags gjorde vi sa som alltid..jag släppte ut honom igen när jag vaknat och när D kom hem fran gymmet runt 14 sa sprang Fox fram och hälsa pa honom sen sprang han mot sitt hus och stack in huvudet bara som om han ville visa natt...sen hör jag D ropa pa mig att det ligger en katt inne i huset (!)...det var en liten bebis katt, en liten svart jätte fin kattunge, bara nagra veckor gammal..han har ögonen öppna men kan inte rikgtigt ga ännu...vi bestämde oss för att käka lunch och lata den vara kvar sa länge, se om mamman hämtade honom..när vi käkat lunch och gick ut för att kolla igen sa lag det TRE till ungar där!!! Men en annan kull..för dessa var tre oranga typ och kunde inte öppna ögonen, en hade till och med navelstrangen kvar!! Sa de var bara nagra dagar gammla...vi blev saklart ännu chockade och visste inte vad vi skulle göra med dom..sa vi lat dom vara kvar ett tag till medans vi akte och handla och när vi kom tillbaka lag det EN till orange liten unge..sa...nu har vi 5 kattungar och vi har ju inga katter!!!

Efter mycket om och men sa har vi latit dom ligga kvar där för jag tycker sa synd om dom...pa ett sätt vill jag inte ha kvar dom där för de är ju vildkatter och ju längre tid dom är kvar och känner sig trygga ju svarare kommer det bli att fa bort dom sen..dom är ju sa söta nu när dom är sma men snart blir dom ju stora och som sagt var, det bor redan typ 50 gatukatter pa varan gata och jag vill inte att dom ska vänja sig att vara hemma hos oss för da försvinner dom aldrig..hoppar in genom fönstrerna pa somrarna och äter all mat som ligger framme osv....
Men samtidigt vill jag inte lämna dom ute pa gatan sa dom dör, att nan kör över dom eller sa...jag vill inte ha det pa mitt samvete..jag vill heller inte separera dom fran sin mamma da dom inte kommer fa mat och dö....

Jag fragade grannen mittemot som jag sett ge dom mat ibland om hon ville "ta hand om dom" men hon ville inte alls det...hon tyckte vi skulle köra bort dom langt härifran och göra hela garden en tjänst sa att de inte kommer fler katter..dom är ju fem stycken och inom snar framtid kommer ju dom oxa fa barn..och sa kan vi ju egentligen inte ha det här...tusentals katter som inte har na hem...
Vi har nu iaf bestämt att dom far ligga kvar där nan dag till och se om vi kan fa tag pa mamman och bära iväg allihop tillsammans..för om vi bara bär bort ungarna kommer ju inte mamman hitta dom...vädret nu är inte heller det bästa, kallt och blasigt sa vi sa det om det blir sol snart igen sa far vi väl ta ut dom ur huset (som mamma sa) och lägga dom pa samma filt men ute lixom, sa mamman ser att dom inte är lika trygga där längre sa kanske hon bär ivag dom...

Om det inte hade varit na problem här med vildkatterna kanske vi kunde behallat nagon av dom..men som sagt, om jag "lär upp" en av dom och ger den mat och sa sa kommer ju resten ocksa bli orädda och da kommer jag ju ha alla tusen katter hemma och det vill jag verkligen inte...

Sa, pappa och Carin som fick fyra kattungar och inte visste vad ni skulle gora med dom....jag har fem nu och ingen KATT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men det gulligaste av allt är att Fox är sa snäll emot dom..han lixom skyddar dom, kollar in och ser att dom är okej..och klagar inte alls pa att han blivit av med huset sitt...han är typ rädd för dom nästan...tittar lite och luktar men vagar inte röra dom..:)








Trackback
RSS 2.0