Sovmorgon

Jag laaaangtar sa tills imorrn, inte for nagot speciellt utan bara for att kunna sova ut och ga upp sent, ata en laaan frukost i lugn och ro...
Jag jobbade ju morgon forra veckan och gick upp 07 varje dag, i mandags gick vi upp nastan lika tidigt for vi skulle till det dar stallet dar man lamnar in deklareringen (kommer inte ihag vad det heter pa svenska...:S) D gjorde sin deklaration medans jag korde runt i cirklar med bilen utanfor for att inte fa boter och for att inte akamma trafikstopp...finns ingen parkeringsplats i narheten! I tisdags gick vi upp lika tidigt igen och akte till Madrid for att utfora arenden, D hade ett mote dar pa morgonen..sen akte vi till Guadarrama och kaka lunch..vi fick Torijas till efteratt, vilken ar en typiskt spansk pask efterratt...ganska likt vara fattiga riddare...man tar ett brod (helst fran dagen innan, sa det blir lite hart. Har koper de ju dagens "baugett" varje dag, sa gardagens duger finfint) lagger det i blot i en blandning av mjolk, citronskal och kanel..sen panerar man dom i mjol och agg innan man friterar dom i olja och ater med socker och kanel..manga ater dom i ljumen mjolk oxa, som vara semlor...later kanske inte sa gott men det ar jaaaatte gott..:)
Men tillbaka till min trotthet, idag gick jag upp lika tidigt igen, var tvungen att aka till banken och gora nagra arenden, for imorrn och pa fredag ar det ju roda dagar och sen ar det helg..passade pa att gora annu fler arenden, hehe, och vi kom inte hem forens vid tva da vi at och sen var det dax for mig att jobba igen kl 16..imorrn har jag ingenting alls att gora forens kl 16 da jag borjar jobba sa jag ska bara ligga i sangen och lasa eller kolla pa tv :)
Har knappt sett sangen eller sjalva huset denna vecka..vart ute och flangt hela tiden..D ska ivag och jobba en svang imorrn pa morgonen sa jag kan njuta och titta pa "tjej program" som han inte gillar utan att hora hans suckar..haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0