Umgangeskrets

Varan umgangeskrets maste bytas ut snarast!! Vi har tva grannfamiljer som vi brukar umgas med och varje gang vi vart /ar med dom sa blir jag galen!! Dom har sanna sjuka saker for sig (enligt min asikt!).

M (31) och A (33) ar gifta, har en dotter, A, pa 18 manader och en liten bebis, A, pa en manad.
C (26) och I (32) ar gifta och har en son, A, pa 18 manader han med.
(Dom ar som ni ser inga sma barn. De ar vuxna manniskor och gifta sadana!)

M och A kanner nagra av er till, det ar M som inte kunde bowla nar hon var gravid i andra manaden.
C kanner aven mamma till, lite grann iaf, det ar hon som tog korkort samtidigt som mig.

M och A har alltid varit lite "speciella"..nu ar det sa har att de inte kan bo kvar i Hontanares och jag kan till viss del forsta dom..dom sager att det ar OMOJLIGT for dom att bo kvar har med tva sma barn eftersom deras familjer bor 40 Minuter harifran och inte 2minuter som dom helst skulle vilja. Dom klagar aven pa byn som faktiskt ar en liten skithala, men det visste vi alla om nar vi valde att kopa hus har!
Dom har nu bott har i tva ar och ar forresten knappt har da de nastan jamt ar i sin gamla by dar aven deras familjer bor. Det jag inte forstar ar varfor de valde att kopa hus har nar de inte gor annat an att klaga pa byn och att deras familjer inte bor i narheten. De klagar att de inte kan ta hand om sina tva barn i denna by. Da hon forsokte bli gravid sa fort som mojligt med nr 2 efter nr 1 sa fattar jag inte varfor dom klagar. Varfor skaffade dom ett till barn sa snart om de inte vill bo kvar har eller visste redan innan att deras famlijer inte bor har och att dom darfor inte skulle kunna ta hand om bada! Som jag heller inte forstar...jag vet en massa manniskor som har tva sma barn hemma eller till och med tre..visst ar det tufft, men det raknar man val med? Man overlever val det?!!  En natt har dom sovit hemma hos sig i deras hus sedan dotter nr2 foddes, mer klarade dom inte utan tog med sig bada barnen och vaskor fulla med klader for att bosatta sig hemma hos hennes foraldrar och nu ska dom salja detta hus och kopa i sin gamla by och tills dess bor dom hos mamma/svarmor. Jag fattar inte hur man kan skaffa tva barn utan att kunna ta hand om dom och sen ta med sig hela sin famlij hem till mamma sin for hon inte trivs i sitt hus. Jag skulle aldrig ta med mig hela min familj hem till mamma och bo dar ( ja, jo, pa semster saklart :).
Deras problem ar enligt mig att de ar sa bortskammda. De kan inte ens ta hand om sig sjalva, hur ska de kunna ta hand om tva sma barn. Varfor tanker de inte langre? Jag tycker synd om flickorna. Jag forstar att det ar tufft med tva sma barn och att det kan vara svart ibland, men det visste val de oxa innan de skaffade barnen?! De som stor mig mest ar att de inte ens ger det en chans..en dag har de testat, men eftersom det var svart sa var det mycket lattare att springa hem till mamma igen..grejjen ar att de bodde hemma hos mamma hennes efter fodelsen och blev saklart bekvama med det, vande sig med det, sen var det svart att aka hem sjalva igen...
De har tva manniskorna lagar inte ens sin egna mat hemma, antingen kommer mamma med den. koper hem farfiglagat eller ater ute...jamt nar vi ar dar sa erbjuds det pizza och baugettes, det ar det dom livnar sig pa..

Asch, skit samma vad dom ater, kan inte riktigt forklara allt sa bra som jag skulle vilja heller..kanske later dumt bara det jag skriver och att jag inte alls har ratt i det jag sager..men jag skulle sa garna vilja att ni sag dessa manniskor...hmm..

C och I darmot...dom ar..hmm..normala skulle jag saga...tills det jag nyss fick reda pa..
C har inte jobbat pa tre ar, forst arbetskassa och sen mammaledig...nu har hon jobbat som kassorska pa ett matvaruhus under sommaren som extra. Hennes kontrakt tar slut sista Augusti, det vill saga denna vecka.
Hon har sjukskirvit sig denna vecka pga STRESS!! HAHAHAHA...stress!!!! Hon har en vecka kvar pa kontraktet och skulle verkligen behova dessa pengar. Dessutom forlorar hon sakert sin chans att fa jobba dar igen i framtiden..hon har jobbat knappt tva manader, Juli och Augusti...stress...hahaha...jag vet iof inget om hennes situation och kanske ar hon verkligen stressad..men det kanns som om att det vart jobbigt att jobba helt plotsligt..van att vara hemma i tre ar med man och barn och sedan behova jobba tva mander..ja, det kan vara tufft..stackarn....
Hennes mamma kom och hamta hennes son idag och ska ha honom hos sig denna vecka sa hon far vila...
Till saken hor att hennes man har haft semester under tiden hon har jobbat och vart hemma med sonen...

Men som sagt..jag vet inget om deras personliga problem och har inget ratt i att domma dom eller sa....men lite kanner jag dessa personer och vet att dom ar lata, egoistiska och bortskamda. Jag kanske ar van med manniskor som inte ar radda for att ta tag i saker, radda for att jobba och overvinna det jobbiga..
Undrar om jag ska ta med dom nagon helg att jobba pa San Francisco..eller kanske svimmar dom da?!

Forlat, men jag var bara tvungen att skriva av mig och visst kanske dessa manniskor har riktigt allvarliga problem och sina orsaker till saker och ting men det visar sig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0