Trasigt Internet

Vi har inte haft na internet har pa jobbet forra veckan sa det ar darfor jag inte skrivit nagonting har..:)

I Torsdags var vi till Guadarrama och at middag dar, firade Albina som fyllde 92 ar!

I Lordags sa ringde D mig vid tre och sa att han skulle komma over med bilen till mitt jobb och lamna den har for han skulle till Valladolid med nagra killar..det var inte planerat sa han kom forbi vid halv fyra, lamnade bilen och nycklarna och stack till Valladolid..och det var FORSTA gangen jag korde sjalv..helt sjalv, har ju kort non stop sen jag kom hem fran sverige men aldrig helt ENSAM..det var skoj och skont..sa mycket battre an nar jag akt med D hehe...men nu vet jag att jag klarar av att aka sjalv iaf utan problem..:) Det var iof bara fran jobbet och hem, men anda..

I Sondags var vi till Avila fram och tillbaka, halsa pa Fran och Noemi, eller egentligen akte vi for att Dani skulle prata med de nya medlemmarna i klubben som bor dar i Avila, beratta lite och ge dom uniformerna..jag skulle egentligen inte foljt med med Dani ville ha sallskap och sa att jag fick kora om jag foljde med och det sager jag inte nej till..sa jag korde bade dit och hem..egentligen skulle jag kort dit och han hem eftersom jag inte tycker om att kora nar det ar morkt, iaf nar jag inte kanner till vagen..men sa drack han iaf ol sa jag fick kora bada turerna..:)

I Mandags nar D akte till gymmet fragade han om jag ville kora honom dit och sen ta bilen och aka och handla, sa da gjorde jag det..och gud vad skont det var, sa harligt, kande mig sa fri, jag ensam med bilen..:) Later tontigt kanske men det var sa skont...fick massa gjort, handlade mat och sen akte jag in i centrum och PARKERADE och gick till banken, kopte ett par lampor pa ett annat stalle sen hamta jag grabben och korde hem oss..:)

I Tisdags foljde jag med D till gymmet, hade fatt en gratis inbjudan..och det var jatte skoj sa nu ska jag skriva in mig dar har jag tankt..han ar ju dar varje dag sa da kan jag passa pa att aka dit med honom, vi far se..det ar ett ganska dyrt gym, ny oppnat och jatte stort..men D skulle kolla idag vad det ar for pris som galler..har fungerar gymmen sa att man maste betala en engangs summa, en anmalningsavgift typ, som ar pa 70€ pa det har gymmet..denna avgift ar for typ ingenting enligt mig eftersom man anda maste betala en manadsavgift varje manad for att ha ratt att trana dar..
Hur som helst..eftersom jag fick ett gratis intrade igar sa om jag skirver in mig pa gymmet nu sa behover jag inte betala "Matricula" utan bara manadsavgifterna varje manad och det ar ju bra, det ar ett erbjudande de har nu over alla hjartansdag...sen har dom nastan halva priset pa familjemeddlem nº2 men jag vet inte om jag far det priset eftersom vi bara bor tillsammans, man kanske maste vara gift eller natt sant for att fa ratt till en billigare manadskostnad, jag vet inte..det ar de som D skulle kolla upp at mig idag, for om det ar sa att jag bara behover betala 1/2 och far Matricula gratis sa ar det ju skiiit bra..:D Eller vad sager ni?!

Det har med Matricula forresten ar pa typ allt har i Spanien, nar jag pluggade for korkortet var jag tvungen att betala Matricula, kursen, korlektioner etc...
Samma sak med studier, pa universitetet sa maste du forst betala matricula och sen sjalva kursen och kursmaterial..."Matricula" kan kosta allt fran 1€ till flera tusen...
Jag kan tyvarr inte forklara matricula pa na battra satt men jag tycker att det ar daligt och dumt, onodigt...ska informerma mig battre om detta med Matricula..varfor finns det egentligen och vad ar det bra for?!!

Idag har jag stadat undan kartonger och ladar som vi fortfarande hade kvar sen vi flyttade in, tva stora "kabel lador", bara massa tekniska saker...vi har typ 300 mobil laddare med telefoner osv..det finns ett stalle har som man kan salja gamla telefoner till sa ska dit nasta vecka och se om jag blir av med dessa...inte for pengarnas skull, tror inte du far mycket alls..men om inte annat for miljon...dar atervinner dom ju det och tar hand om det...

Sen har jag sjalvklart sjungit for Lillis och atit en glass eftersom jag inte kan ata tarta med er, sa har jag iaf "bidragit" med att ata en glass..:)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0