Cabalgata och Roscon

I mandags var jag pa stan hela formiddagen och gjorde arenden medans D var pa gymmet. Bestalde nya linser, var pa banken osv..
Kakade lunch hemma och sen stack vi till Guadarrama (JAG korde)...klockan sju var det "Cabalgata", en parad typ med en massa manniskor och figurer innan dom tre visemannen kommer...Melchor, Gaspar och Baltasar de satte sig i varsin tron pa stora torget och tog emot barn som lamnade over deras onskelistor och fick en liten present i var..

Vi gick en svang och tog nagra vin innan vi kakade middag och sen hem och sova, ja eller i lagenheten i Guadarrama som nastan ar som varan nu...haha...bara vi som anvander den..:)

Pa tisdags morgonen var det dax att dela ut presenterna som de tre visemannen kommit med och ata Roscon...
Jag fick som sagt var en morgonrock och sen en troja av Ds foraldrar..han fick ett presentkort pa en sport affar..

Roscon ar iaf en typisk bakelse som man ater har den 5/6 Januari...det ar typ som en sockerkaka som man kan oppna pa mitten och fylla med gradde eller som den ar...den har massa gott pa utsidan oxa och innuti i smeten/kakan finns det gomt en liten leksak..det sags att den som far leksaken far betala Rosconen..typ som var mandel i groten..

Juans present till sig sjalv var en video/foto kamera som vi lanade under kvallen/dagen for att ta kort och testa kameran..sa jag hade tankt att jag skulle ladda upp en massa kort sa ni skulle fa se hur paraden och de tre visemannen sag ut likasa el roscon men da RADERADE J alla kort och viedor som vi gjort..det ar det som ar det daliga med nya apparater och man maste halla fingrarna i styr innan man lart sig knapparna ordentligt..hehe..men jag ska se om jag hittar nan bild som jag kan lagga upp sen iaf..aven om den inte ar min...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0