Norrmän, morsdag och ny dator

Först och främst vill jag bara säga att jag hoppas att DU Mamma hade en trevlig dag igar!!

Ahh, vet ni, igar hade jag 12 (!!) norrmän pa Hotellet som gäster och de va skoj da jag fick prata svenska och se deras chock när jag börja prata svenska med dom!! :D

Och sa till dom "trakiga" nyheterna..D har en spelning nu i Juni och han anvander ju datorn..min är ju helt fucked up och funkar knappt till natt mer än att kolla pa bilder..sa han skulle använda sin mammas dator var det tänkt men programmet som han använder vägrade fungera i hennes dator och det att hennes dator är en BRA dator och NY..
Sen fick vi reda pa att programmet inte fungerar ihop med Windows Vista, som hennes dator har, och han ville inte be henne byta programvara och allt..sa idag sag vi ett erbjudande om en "mini" dator for 250€, sa vi kastade oss in i bilen och akte till Media Markt och köpte den, den har Windows XP sa det var ju bra! Anledningen att vi köpte en mini är för att vi verkligen inte alls har rad att köpa en vanlig och dyrare en...det här var den billigaste och vi ska typ bara använda den till hans spelningar och till det fungerar den utmärkt, sa det var ju bra..men vi hade ju vekligen inte räknat med denna utgift, som vi nu tagit ifran vara resepengar till Holland..men pengarna som han far för spelningen kommer ju täcka datorpriset..men nu far trädgardet vänta ännu ett tag pa att bli i ordning gjort och kommer inte bli fixad tills Mamma kommer som vi planerat..nu blir det förhoppningsvis gjort i slutet pa sommaren istället om vi har na pengar över da...

Vi maste även byta däck pa bilen typ NU för dom finns knappt längre och sen kommer försakringen pa bilen första Juli oxa..SUCK, sa mycket utgifter just nu..men det fixar sig allt EFTER juli, jag som ville ha lite slantar tills Mamma kom..men vi hoppas att det blir manga bröllop denna manad och att det kommer in lite mer slantar :)

Nej, nu ska jag sluta klaga över pengar..hämta upp D pa gymmet och aka hem och fixa till var nya dator :)

Hoppas ni alla haft en mysig helg, hört att ni haft väldigt fint väder..här idag och igar har vi haft typ 40 grader, helt sjuuukt varmt!!

Kraaaaam

Trackback
RSS 2.0