Böter

DD ringde mig nyss och berattade att han fatt boter och poangavdrag pa korkortet.....:(
150€ och tre poang avdragna for Guardia Civil tog honom pratande pa mobilen...dom stod tydligen i civilklader i korsningen hemma i var BY! Vi har knappt 1000 invanare och dar stod dom i var skit by...usch!
Vi som hade tankt att kopa plattorna for att lagga golvet till vart forad den har manaden men det far val vanta ett tag till nu....trakigt...
Dom gor iof bara sitt jobb men att sta i civilklader for att fanga folk som pratar i mobilen ar val lite val lagt..?!!
Speciellt nar dom sjalva bade pratar i mobilen nar dom kor och star och dricker alkohol i uniform...fy skams!!
Men jag har kommit pa en hamd!! Haha...Jag anmalde ju som sagt M for nu TVA ar sen och jag har fortfarande inte hort natt av dom..sa D berattade for mig for ganska lange sen vad jag skulle gora, men det har inte blivit av..men nu jaklar ska jag gora det..haha...maste aka til Villalba till ratten och se om anmalan kommit in eller ej..om den inte har kommit in dit sa kan jag anmala sjalva Guardia Civil!! Dom maste namlingen skicka in anmaln till ratten inom ett viss antal dagar (nagra) och om dom inte gjort det sa ar det fel av dom, arbetsfel eller vad man sager..om det darmot kommit in till ratten sa kan jag inte gora sa mycket mer an att vanta, men eftersom det gatt tva ar och jag inte ens blivit kallad for att deklarera sa ar det minst troligt att den kommit in...som sagt, nar jag har lite tid over ska jag aka dit och kolla! :)
Ah, nu kanner jag mig genast lite battre, haha..gud vad elak jag ar..men det kanns saaaa surt att fa sa mycket i boter speciellt nar dom sjalva inte beter sig som dom ska...om dom hade tagit mig/honom for korning med alkohol i kroppen eller fortkorning sa skulle jag inte haft natt emot det om man sager sa..men detta...usch blir sa arg bara jag tanker pa det..speciellt nu nar ekonomin ar som den ar oxa, och vi just betalade 150€ igar for bilen...vi bot ju bromsklossar och sa sen maste vi byta broms skivorna (?!) och dacken snart...valdigt snart! Usch, bara utgifter och utgifter..skont att sommaren snart ar har och vi inte behover betala varme iaf! :)
Idag nar jag akte till jobbet var det 23ºC ute, akande i bilen, i rorelse...haaarligt! :)

Nej, nu ska jag sluta klaga pa allt..vilket klago inlagg detta vart...hoppas er onsdag har vart trevligare och jag hoppas att Jens far en trevlig fodelsedag, GRATTIS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0