Sommartider (hej hej...)

Idag har det varit en laaang dag.
Det borjade med att jag slutade jobba klockan 00:00 igar, var hemma vid 00:30 kakade middag och i sang vid 01 nagon gang..gick upp vid sju i morse (vilket betyder mindre an 5h somn pga tidsandringen!), kakade frukost och sa akte vi till Guadarrama dar vi hamtade upp Juan, Ds pappa, sen akte vi emot Madrid, till Getafe rattare sagt. Dar lamnade vi av D och sa akte vi till Leganes jag och J. Idag var det namligen "universitets tavlingen", det heter sa for att man springer fran Universitetet i Getafe till universitetet i Leganes som ar 10 km langt, och inte for att det ar en tavling for universiteter :)
For D gick det vaaaaldigt bra, han sprang pa 42min vilket var oehort bra jamfort med forra aret da han sprang pa 45 min (forra aret var loppen tvartom Leganes-Getafe och mestadels nerfor, detta ar var det mestadels uppat!).
I det har loppet har dom "handkapps grenar" och D VANN i sin grupp! :) (183 i totalt av 2000 personer)Han fick en troja som alla andra som sparng men aven en medalj, resvaska, loparhandskar och ett loparpannband som ar till for nar det ar kallt ute.
Forra aret kom han tva och fick ett par byxor, en troja och en san dar gul vast med reflexer..jag tycker det ar bra att dom vinner sa manga och fina anvandbara grejjer, da slipper vi ju kopa traningsklader :)




Efter prisutdelning akte vi tillbaka till Guadarrama, stannade till hos José vid El Llegaron och tog en ol, sen parkerade vi bilen hemma hos foraldrarna hans, hamtade hunden och gick en svang med honom forbi Elu och kopte Enseimadas till mig som mellamal, jag ALSKAR deras Enseimadas och blir alltid lika sugen pa dom nar vi ar i Guadarrama. Svange in och halsa pa Luis oxa dar vi tog en till ol innan vi gick hem till Ds forladrar for att kaka lunch.
Nar vi kom dit var Ds kusiner JJ och Virginia dar, aven Vs kille Sergio och deras lilla Nerea som ar varldens sotaste och blivit saaa stor, hon ar snart 10 manader gammal.
Nar de akt darifran kakade vi lunch, grillad kyckling och tortilla de patatas med farsk annanas och glass till efterratt Mums!
Direkt efter maten vart det brattom emot Segovia igen, vi hann ta en kaffe innan jag borjade jobba klocan 16 och nu sitter jag har pa jobbet och "stressar ner". Ar oooooerhort trott och har inte alls lust att jobba..men fram till 00 och sen ar jag ledig tills pa onsdag :)


Inte varldens nyttigaste mellanmal, men saaaa gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0