Deklaration och Allergishock

I morse var jag iväg och deklarerade för första gangen här i Spanien..eftersom jag nu har huslan sa maste jag det...förra aret kunde jag inte eftersom jag var arbetslös da och bara hade A-kassa...sa imorse var jag där för första gangen..dom gjorde deklarationen at mig och det gick smidigt och snabbt..nu ska jag bara vänta pa pengarna som jag far tillbaka..än om vaaaaaldigt lite..men men, báttre än ingenting...

När vi kom hem fran Segovia sag vi att Fox hade konstiga ögon..sag ut som om han hade natt i ögat och inte riktigt kunde öppna det...men när vi kom närmare sag vi att han hade hela huvudet svullet..stackarn kunde inte öppna ögonen ordentligt pga av svullna ögonlock och kinderna var helt uppblasta, sag ut som han hade munnen full med mat och uppe pa huvudet, mellan öronen, hade han världens "bula"..vi antar att "bulan" är där nagot djur stuckit honom...sa vi tog med honom till vetrinären direkt och där fick han en anitbiotika spruta..stackarn skrek/grät sa mycket sa jag var tvungen att ga ut, tyckte sa synd om honom...och han slet sa i benen sa sprutan kom ut och han började blöda :(
Han fick ha kvar kanylen och fick ett bandage över, D ska dit med honom nu kl 20 igen och se om han behöver en till spruta annars tar dom bort kanylen..stackarn haltar omkring hemma med sitt "onda" ben och svullna ansikte....han sag lite bättre ut när jag akte hemifran och det verkar som om svullnaden gatt ner ganska mycket...det kanske bara är vi som vant oss med att se honom "tjock"...

Bilderna är inte de bästa och man ser inte riktigt hur tjockt hans ansikte vart...men ända :)

Titta kinderna och ögonen...

Här kan han inte öppna ögonen, ser ni bulan mitt uppe pa huvudet..

Här är han fortfarande lite svullen, men det har gatt ner väldigt mycket..

Här är han helt frisk igen :)

I Söndags förresten sa var det morsdag har i Spanien sa Mari och Juan var hem till oss och kákade, vi grillade för första gangen i ar och det var smarrigt...fastän jag slutade vid 16 och de redan hade ätit nar jag kom hem..:) Dom hade köpt min favorit tarta Charlota som dom sen lämnade kvar resterna av sa vi har ätit god tarta till efterrätt hela veckan :)


Lite av Charlota tartan..:)
Trackback
RSS 2.0