Stolta utlandssvenskar

Jag läste pa en blogg för ett tag om en svensk tjej som bor pa Ibiza om hur otroligt svenska vi blir när vi bor utomlands... och sa rätt hon har! Jag har aldrig brytt mig om Sverige och svenskar sa mycket sen jag började bo här nere. I tisdags visade de ett musik program pa tv där Charlotte Nilsson (Perrelli) var inbjuden som gäst och sjöng...och när jag sag det sa sprang jag saklart och hämta D for att visa att det minsann var en svensk pa spansk tv, jag vart aldelles till mig! ...igar var det ett reportage om Olof Palme här oxa, det var saklart dubbat över men man kunde höra hur de prata pa svenska "under dubbningen" ...da vart jag glad..utav att höra lite svenska pa spansk tv...

Samma sak när jag ser svenska märken har, nu har Arla precis kommit hit och det finns Arla ostar, jag papekar att dom kommer ifran Sverige varje gang vi är i affären..när vi är pa IKEA, nar jag ser Ericsson mobiler eller hör svenska artister pa radion..till och med nar jag ser Volvo bilar (som inte alls är vanligt har!) da blir jag helt till mig..och nu har ju Scania precis öppnat en verkstad där jag bor sa varje gang jag kommer fran Segovia far jag se denna fabrik med svenskt ursprang...

Trackback
RSS 2.0