Titirimundi

Nu i veckan som varit har det varit "Titirimundi" här..
det är en gatufestival kan man säga, eller en gatu teater rättare sagt..de har teater, dockteater och olika saker för sig pa gatorna i Segovia..en del kan man betala för och se inomhus, de lite bättre...de andra star pa gatan och skojjar, spelar och hittar pa en massa saker...det började i fredags och slutade igar sa jag och D var in till stan en sväng igar och mös pa gatorna..och vilken tur att vi inte var ner i helgen säger jag bara...sa mycket folk det var igar vill jag inte ens tänka mig hur mycket det vart i helgen...

De är ganska mysigt eftersom det ar utspritt över hela centrum och om man gar gagatan upp far man se manga olika förestallningar...de har även haft tva karuseller som jag älskar..saaaa fina, sa dar gammeldaxaktiga :)

Vi tog ett glas vin pa José María och sen hem för att käka middag och titta pa fotbollen...



Trackback
RSS 2.0