Spanska mästerskapen i Triathlon

D skulle ju egentligen ha sprungit de spanska masterskapen i Triathlon i lordags uppe i Cangas, Pontevedra, norra spanien.  Han skulle ha akt upp i fredags och stannat tills pa sondagen, men pa torsdagskvallen ringde Spanska Federationen och sa att han inte kunde springa i sin grupp..dom har tydligen andrat kriterierna (heter det sa pa svenska?!) och han ar "for bra" for att tavla i den gruppen..han var inte kvalificerad till aldersgrupperna da han inte var med pa den deltavlingen eftersom han inte behovdes kvalificeras till sin grupp. Tjejen pa federationen gav honom da en inbjudan sa han kunde tavla med aldersgrupperna iaf men det var olympisk distans och han har ju tranat infor sprint sa han var inte sa sugen pa det da..
Han vart saklart ledsen, men mest arg, att de ringer dagen innan och berattar det, med hotell och allt bokat.

Han stannade hemma till slut och vi gick ut och kakade "festmiddag" i fredags istallet med god mat och vin.
Till foratt blev det ostron, hummer (tror jag, vet inte vad det heter pa svenska..minihummer kanske..?! Har finns det Bogavante som ar stor hummer tyo och sen Langosta som vi at, bada heter Lobster pa engelska sa jag antar att det ar hummer bada tva pa svenska med..) Forsta gangen jag at det och det var gott! :) Sen vart det Percebes oxa som jag inte alls vet vad det heter pa varken svenska eller engelska..det ar som sma svampar typ, eller det ser ut som det iaf..dom sitter pa stenar i vattnet sa drar man ur dom ur skinnet och ater..hmm..bra forklaring va?! Ska se om jag hittar nagon bild :)
Till varmratt at D Cochinillo (bebisgris) och jag Oxfile..till efteratt Ponche Segoviano.
Suuuuper gott var det, blev iof dyrare an vad vi tankt, men D behovde laka saren :)

Sa, glom Europamasterskapen och Varldsmasterskapen i Ungern och Irland nasta ar, nu har grabben Iron Man i sikte..han skulle vilja springa i Juni i Nice, vi far val se helt enkelt..jag tycker han kan fortsatta springa i aldersgrupperna men har ar ju sa envis och trotsig sa nu skiter han i "vanlig Triathlon"..
Men som sagt, vi far val se..han kanske andrar sig inom en manad igen..

Nu ar det iaf vila for hans del hela Oktober och jag som bett om semester forsta veckan i Oktober fick ett NEJ.
Det ar namligen Fiesta i Guadarrama da..men jag jobbar morgon den veckan sa det ska nog bli bra iaf :)

Sa da ska ni fa se massa roliga bilder :)

Mamma: Luis fragade efter dig och H och tycker ni borde komma ner da ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0