Ännu mera snö

Jag gick upp klockan 06:10 imorse och det var som en helt vanlig dag..tills klockan blev 06:15 och det började snöa!!
 Det snöade som aldrig förr och snöflingorna var de största jag sett pa länge!!

Vi akte hemifran 06:30 eftersom det fortfande inte lag nan snö pa backen och det hade ju faktiskt bara snöat i en kvart!
Det tog mer än en halvtimme att komma till jobbet (vanligtvis tar det knappt 20min)!!
Om jag visste hur vägen sag ut skulle vi stannat hemma nan timme till...
Glöm inte att i Spanien finns inte vinterdäck!
Det var lite läskigt att aka imorse och tur att D körde mig, jag skulle aldrig ha akt själv.
Det snöade non stop i ca tva timmar, sen försvann allt!
Eftersom det är röd dag idag sa fanns det knappt na bilar ute sa det var inga bilspar pa vägen utan bara snö, snö och snö, plogbilarna började inte köra fören strax efter 8.
D var kvar pa jobbet mitt tills nio ungefär da han akte till gymmet direkt istället för att aka hem i mellan, han skulle nog inte kommit sa lang iaf...Raquel som jobbat natt idag och slutade kl 7, kom inte iväg hem fören efter 8.

Sa här sag vägen utanför mitt jobb ut vid halv atta i morse.
(Vägen mellan Segovia och La Granja (CL601), hade varningsfärg röd i morse!)

Sa här mycket snö lag det pa ett biltak ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0