Gijón och Oviedo

Inte hann vi se mycket utav Gijón eller Oviedo inte.
Vi tillbringade mesta tiden i poolerna och där i mellan regnade det mest hela tiden!
Av det lilla jag sag vart jag inte speciellt övertygad, jag tyckte vägarna och byarna utanför städerna var mycket finare och D, som vart runt lite mer än mig där uppe har lovat mig att vi ska aka upp en helg i sommar till byarna runt om kring istället som sags vara mycket mysigare ;)

Men en sak som jag iaf fatt uppleva är hur dom äter där uppe, Jisses!!!
Första dagen at vi som sagt var Croquetas de Cabrales (Cabrales är en sorst mögelost fran Asturias) och Fabes.
I lördags beställde vi en dagens lunch som bestod av 4 tallrikar(!!) för endast 10€.
Första tallriken bestod av ugnsbakade paprikor med ost, sen at jag en pasta sallad som följdes av fläskfile och sen en efterätt pa det, inga daliga portioner och med dryck inkluderad!

Igar innan vi akte hem käkade vi lunch i Oviedo.
Vi beställde en osttallrik att dela pa till förätt och sen en varmrätt var.
Servitören tyckte vi hade beställt mycket mat och tyckte att vi skulle dela pa en Cachopo istället för att beställa tva varmrätter..
Vi hade sett att de hade Cachopos pa alla restauranter vi varit pa och det var inget vi var direkt sugna pa eller som sag speciellt gott eller annorlunda ut.
Men till slut övertalade servitören oss och vi delade pa en san tallrik da de var deras special rätt pa den här restauranten.
Cachopo är en lövbiff typ med ost och skinka pa och sen en till lövbiff ovanpa som paneras och friteras..den vi at var fylld med ost och serrano skinka och serverades med Cabrales sas (saklart!), smakade som en schnitzel typ men vilken storlek det var pa dom (kolla in Ds hand pa kortet)!!
Aldrig sett na större! Tur att vi lyssnade pa servitören och delade pa en!

Ost tallriken var en massa Asturianska ostar som var suuuper goda, och det var ingen dalig storlek pa den heller!
 Till efterätt vart det en jätte god (och saklart jätte stor!) ost tarta.


Söndags lunch






Lördagens lilla middag pa hotellet.

Trackback
RSS 2.0