Öl

Det roligaste har precis hänt!
Jag och D var iväg och käkade middag pa en pizzeria.
Jag beställde ett glas rött vin till middagen och D ville ha en öl, servitören fragade D vad han ville ha för öl och han sa att han ville ha en Jarra (sejdel)  eller Copa (typ glas) , vad dom nu hade pa det här stället, det spelade inte sa stor roll, han ville bara ha en som var större än den lilla flaskölen botellin...servitören säger att det inte är na problem, att han hämtar en sejdel med öl, lite större än en botellin och han kommer med detta......!!!



Tillbringaren var saklart full när den kom till bordet...
Sejdel och tillbringare heter nämligen bada tva Jarra pa spanska...
Men vilken spansk servitör kan ta sa fel!
Speciellt när jag beställde min dricka innan...hur kunde han tro a D skulle dricka mer än en liter öl han själv..
När han sa att han slulle servera en jarra lite större än en botellin, hur tänkte han da?
Jag skrattade sa jag grät när tillbringaren med öl kom ut och D vart sittande helt chockad!
:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0