Extremadura

Visst var det Extremadura vi akte till över helgen!
Vi har varit i Mérida!
 
Jag slutade jobba kl 7.00 i fredags morse, akte hem för att duscha och byta om.
Vi akte till Guadarrama där vi at frukost och lämnade av hunden innan vi drog nerat.
 
Vi kom fram till byn La Zarza (där vi bodde under helgen) runt lunch.
Vi käkade lunch pa hotellet och tillbringade sedan eftermiddagen i en närliggande by som heter Alange.
Där var vi och besökte ett gammalt rommarbad som numera fungerar som ett spa.
 
Inne ifran rommarbadet har jag tyvärr inte manga bilder da det var förbjudet att knäppa kort där inne.
 
 
 
 
 
 
I matväg testade vi självklart Extremaduras skinka, lomo, chorizo etc
 
Vi testade även Gazpacho Extremeño..men jag förstod inte riktigt skillnaden till den Andalusiska förutom tillbehören...och jag har fortfarande inte förstatt hur den äkta Gazpacho Extremeño borde serveras da vi fick olika tillbehör pa olika ställen....till den Gazpachon som är pa bilen fick vi ägg och salladsblad (!!) att ha i och pa ett annat ställe fick vi gurka och brödbitar att ha i..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0