Casas de pueblo

Jag skulle älska att bo i ett sant här litet hus!
Nu är iof dom här ganska gammla, jag skulle saklart vilja bo i ett som var renoverat
 
Det är sa här dom typsika husen ute i byarna ser ut, jag tycker dom är sa söta och synd att dom flesta är rivna nu, där bygger dom upp sma villor istället.
 
Förr i tiden bodde man ju med sina djur och da bodde man sa här.
Det finns en dörr (och fönster som ni ser) men dom gar till en liten utegard där djuren bodde, sen kommer själva huset pa andra sidan utegarden. Husen var ganska smala och en vaning höga.
 
Ds farfar har ett liknande hus i byn (ska försöka knäppa na kort nästa gang), men hos dom kommer man in direkt i huset och sa har dom utegarden bakom huset och sen mer hus...om jag förklarar mig nagoluna.
Det är ocksa en huslänga som denna, men varannat hus är rivet och där star det nu ett modernt tva vaningshus istället.
 
Dom här husen ligger i var grannby och är övergivna men det finns nagra sana här hus i Guadarrama som är renoverade, ute fran gatan ser dom inte alls speciellt fina ut men innanför porten, när man kommer till utegarden, och huset i sig, vilken skillnad!
Det är ett av mina favorithus!
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Fin bild.
Fint hus.
Jag känner mig jättetråkig, men jag tänker på hur kallt och mörkt det måste vara på vintern.
Jag tror jag börjar bli besatt av kylan. Beräknar eventuell vinterkyla i vartenda hus jag ser.

Svar: Haha, ja, i just dessa hus maste det vara sviiiinkallt! Men om jag nu skulle fa turen att fa bo i ett liknande hus sa ska det vara ljust och varmt där! :)
Ulrika

2012-12-07 @ 01:09:53
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0