Middagsbjudningen

Min käre man sitter antagligen hemma hos Rebeca och Carlos fortfarande (ja, planen byttes, det vart hemma hos dom istället da dom har värme i sin "Bodega", det har inte Rubén) och har det trevligt medans stackars jag sitter här pa jobbet :(

Efter en hel eftermiddag i köket sa hann jag sitta med en stund pa middagen iaf, dom började äta lite tidigare för min skull..mat vart det som sagt var över sa som jag trodde!

Hemma hos oss är det D som lagar maten, alltid vart sa..det enda han INTE lagar är Tortilla de patatas, det star jag för! Haha, en san typisk spansk rätt är det enda JAG gör ;)
Meningen var att jag skulle göra tva stycken, men en brändes fast i stekpannan (dax att köpa nya pannor!), men det gjorde inte sa mycket, en räckte gott och väl med en.



Menyn bestod som sagt var av kalla rätter..
  • Langostinos cocidos (med hemmagjord majonäs)
  • Tortilla de patata
  • Musslor
  • Skinka, Ost, Chorizo, Salchichón, Lomo, rökt lax
  • Endivier fyllda med möggelost och nötter
  • Sallader
  • Anjovis
  • Och sa en varm soppa, Sopa de Ajo

Det jag missade var efterätten, men jag hoppas dom spart en bit till mig tills imorrn, det vart nämlingen min favorittarta till efterätt; Charlota.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0