Benalmádena

I torsdags tog vi bilen ner till Benalmádena (Málaga), eftersom D hade en tävling där under fredagen passade vi pa att stanna hela helgen och akte hem igen pa söndagen.
 
Benalmádena är ett typiskt turist ställe för Skandinavier med servitörer som pratar svenska, menyer pa svenska osv..ja ni fattar va?!
 
Men jag maste säga att jag vart glattöverraskad da vi bodde i Benalmádena Pueblo (uppe i berget) och inte i Benalmádena Costa (stranden) och det fanns betydligt mindre turister.
Inga typsika krimskrams turistaffärer eller engelska barer utan söta sma typiska Andalusiska torg och gränder.
Det fanns inga menyer pa svenska men dock pa engleska och nagra enstaka pa danska.
Alla servitörer var spanska och de fa utlänningarna som fanns i byn var engelskmän och danskar,
mestadels sanna som bodde där aret om
Men inte alls sa farligt som jag trodde innan vi akte!
 
Vi akte dock till stranden i Torremolinos pa lördagseftermiddagen och det var precis sa turistaktigt som jag kom ihag det (det var här jag tillbringade manga sommrarlov med Michaela)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0