Maten i Málaga

Jämt när vi är ute och flänger sa här sa tycker vi om att äta den speciella maten ifran alla ställen
Jag är ju mer kräsen när det gäller mat och D älskar allt sant jag tycker är "läskigt",
dessutom har han inga som helst problem med att prova nya saker..
 
Jag har alltid tyckt om att ta kort pa maten jag äter, sen langt tillbaka, langt innan bloggen började,
jag vet inte varför men jag tycker det är kul att komma ihag vad jag ätit pa olika stället...
 
Sa här kommer lite mat bilder ifran Málaga omradet!
 
 
 
 
 
Pescaíto Frito är ett masten nere vid kusten!
Eftersom vi var pa ett turistställe sa vart det ett engelsk inslag pa frukosten, med ägg och bacon
Gazpacho, ett annat maste!
Sniglar tyckte D var gott
Inte sa jätte bra bild och speciellt gott ser det heller inte ut. Det är iaf "Porra antequerana",  
det är en blandning av Gazpacho och Salmorejo kan man väl säga, men den serveras med tonfisk vilket gör att jag inte alls tyckte om den!
En av Ds favorit frukostar "Mollete med Zurrapa de lomo en manteca colorá" 
 
Pa vägen hem stannade vi och käkade lunch i Córdoba och självklart blev det Salmorejo till förätt.
Vi fick en stoooooor skal och jag orkade inte äta upp hela!
Men super god var den!
Därmot ligger kortet pa den stora skalen i mobilen och jag kan fortfarande inte föra över bilder ifran den, sa ni blir utan bild pa Salmorejon ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Vi har freidurías här, det har ni nog inte norröver? Där vi brukar köpa fisk i lösvikt och få den friterad. De flesta är bara för avhämtning, men några har bord där man sätter sig, viker upp sin pappersstrut med het fisk, äter med händerna och dricker öl (De som gillar sådant), och kanske äter tomate aliñado och chips till.
Äter ni sniglar uppe hos dig?

2012-07-27 @ 03:02:29
URL: http://casaannika.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Ohh nej det har vi inte, vad mysigt och gott! Det finns bade sniglar och pescaíto frito, men inget smakar sa gott som att äta det pa den ursprungliga platsen, även om jag inte tycker om sniglar, bläää! Men gazpachon var god, det at jag varje dag!

2012-07-27 @ 10:57:06
URL: http://tosenborell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0