Tolv Timmar i Benalmádena

Anledningen att vi akte ner till Benalmádena var ju att D skulle simma.
Tolv timmar skulle han simma i utomhus (!) pool och den som simmade mest meter under dessa timmar vann.
Man fick simma hur lite eller hur mycket tid man ville, man kunde alltsa simma 3h pa morgonen, vila i 4 och sen simma i 3h till om man ville.
Men min pojk är väldigt envis, es muy cabezon!
 
Det började klockan nio pa morgonen och slutade klockan nio pa kvällen, D var i vattnet fran start till halv nio,
da fick han nog.
Han var upp nagra ganger under tiden, snabba pausar för att äta (energy bars), ga pa toa och sa..
 
Han kom etta i sin aldersgrupp, trean simmade 20km, tvaan 21km och han simmade 27km!!!
Han kom trea i generalplaseringen da de unga killarna och tjejerna simmade 30km var.
Det är det 27e aret denna tävling organiseras och rekortet genom alla tider ligger pa 38km
 
Jag fattar inte hur dom orkar!
Jag blir trött bara att tänka pa det!
 
Här i skuggan satt jag hela dagen..tur att vi tog med oss stolen!
Efter nagra timmar i vattnet hade han väldigt ont i axlarna och isället för att vila eller ge upp sa smörjde han in sig i en linement salva (heter det sa?!) istället
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Verkligen, verkligen imponerande!

2012-07-26 @ 01:48:35
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0