Promenad

Idag vaknade jag till ett perfekt promenad väder, lite molningt, inte för varmt, inte för kallt.
Sa jag tog hunden med mig och tog promenaden som skulle ha blivit Vía Verde (Grön gang och cyckel väg)
fran Valladolid till Segovia och delvis sa vart det ju det.

Fran Hontanares till Segovia fixade dom i ordning vägen (gammla tagrälsen), byggde staket, planerade träd och sa vidare..
11 km skulle det bli och blev tills en man som var ägare till en tomt där vägen gick fick nog och stängde igen sin tomt.
Man kan numera ga fran Hontanares till Lobones, det är ca 3km dit, sen far man, om man vill komma ända till Segovia ta en laaaaang omväg som inte är i ordning gjord.
Vi gick till Lobones fram och tillbaka sa lite mer än 6km vart det iaf.

Det var, eller är, vet inte längre hur det blir, meningen att man sedan skulle fortsätta denna väg och at andra hallet, at Valladolid.
Pengarna tog väl slut helt enkelt eller sa tröttnade dom efter allt brak de hade men ägaren till marken...
jag vet inte, men jag hoppas det blir av i framtiden!



När vi var pa väg hem igen började solen värma och Fox tog sig självmant ner i vattnet för att svalka sig lite




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0