Dag 7 - Något jag ångrar

Jag ha tänkt och tänkt efter nagot jag angrar, men jag kan faktiskt inte komma pa nagot alls!
 
Eller kanske..kanske ibland, nagon gang...har jag angrat att jag akte till Spanien..fast pa ett bra sätt...vet inte hur jag ska förklara det..men jag akte till Spanien för att vara borta i 6 mander och sen komma tillbaka till min familj, det vart aldrig sa..jag vart kvar här...allt gick sa fort..jag akte aldrig hem i mellan, jag blev rent ut sagt, kvar, fast.
Sen jag kom hit första gangen har jag bara varit pa semester hemma i Sverige..jag flyttade aldrig tillbaka...semester i mitt eget land och hem...
 
Jag menar, om jag aldrig akt hade jag bott brevid min familj nu, jag hade fatt växa upp med min lillebror, vi hade sa mycket mer att leva tillsammans som "barn"..jag hade fatt uppleva mina systerbarns uppväxt i nutid...umgas med mina föräldrar...
 
Men samtidigt är jag glad att jag tog steget, att jag stannade, jag är glad för att vara här, jag är glad för det jag har och det liv jag lever här. Och självklart kan jag flytta till Sverige igen, men ju mer tiden gar här ju svarare känns det att flytta tillbaka till Sverige...men samtidigt är längtan efter familjen sa otroligt stor!
 
Det är det jag menar..att om jag aldrig akt hit sa hade jag inte haft denna jobbiga längtan och denna "beslutangesten" om vart bo...
 

Does it make sense?
 
Annars brukar jag inte angra saker, jag tror saker händer av en anledning och livet är fullt av vägkorsningar, man maste bestäma en vag som man tar och det är den som gäller..man kan inte tillbringa livet med tänk om...
 
 

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag förstår precis hur du menar! :) Här gick allt också undan men jag är otroligt nöjd med min tillbaro. Trots det så undrar jag ibland hur livet sett ut om jag inte stannat. Ibland känns det som att jag missar så mycket av vad som händer med släkt och vänner så att jag kan känna mig lite utanför.. Men i allt detta så ångrar jag inget. :) kramar

2012-11-18 @ 15:12:29
URL: http://lillenor.blogg.se
Postat av: Ulrika Carlsson

Ja, precis sa är det! :)

Du akte väl ocksa iväg för "en liten stund"? Ett ar skulle du stannat va? Och kanske inte pa samma plats?
Kram!

2012-11-19 @ 09:04:09
URL: http://tosenborell.blogg.se/
Postat av: La Madrileña

Det later som mig själv...sedan flyttade jag tillbaka för att plugga (efter 4.5 ar i Spanien) och insag att tiden inte hade stannat upp medans jag varit borta utan att livet hade fortsatt i Sverige det med. Brorsan hade blivit stor och massor av saker hade förändrats. Jag hade lite angest innan (just som du) och längtade lite, lite tillbaka till Sverige men mest var det för att fa vara med familjen och sa. Sedan bodde jag i Sverige och upptäckte att tyvärr sa är det inte "hemma" längre för mig och jag hade helt enkelt svart att anpassa mig till Sverige och svenskarna...

Svar: Jag tror det skulle bli samma sak för mig med..att jag inte riktigt skulle klara av det, att bosätta mig där..D har sagt att han inte har nagra problem med att flytta till Sverige, men jag tror inte han vet vad han säger..hehe..han skulle nog heller inte klara av att bo där. Jag har aldrig vart hem pa semester i mer än tva veckor i sträck och i slutet brukar det bli olidligt att vara där...urtrakigt! Längtar tillbaka till Spanien. Ibland far jag angest redan när jag är pa Barajas inför hemresan och hör alla svenskar, da vill jag inte aka..hehe..Det enda negativa är väl som för alla, att familjen finns där.
Ulrika

2012-11-19 @ 09:10:11
URL: http://franmadridtillhimmelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0