Sjuklingen (och sjukvard)

Ja D ligger fortfarande inlagd även om han mar bättre idag
 
Imorse när jag slutade jobba akte jag hem och sov fram till lunch, at och akte sedan och tillbringade hela eftermiddagen med honom, jag behövde verkligen sova!
 
Igar eftermiddag innan jag akte till sjukhuset var jag iväg till banken för att ta ut pengar sa han kunde titta pa tv och sa bunkrade jag upp med tidningar sa jag vet att han atminstone inte hade allt för trakigt idag pa förmiddagen.
 
Strax innan jag akte hem ikväll sa fick han en flaska vatten och en kopp örtte att dricka iaf och eftersom han behöll det sa fick han en yogurt till middag, yogurten verkar dock inte ha känns sa bra i kroppen..
 
Sa vi far se om han blir utskriven imorrn eller om han blir kvar längre. Det verkar dock inte vara na värre än "allvarlig" magsjuka.
 
Han är mest orolig att han ska missa var dejt imorrn, eller inte själva dejten utan uppträdandet. Men vi far se hur han mar helt enkelt, febern verkar vara borta iaf och han far fortfarande dropp och antibiotika rakt in i armen.
 
Sa här pigg var han första dagen
Idag har han vart upp pa benen iaf
 
Han har till och med duschat idag! ;)
 
Jag maste bara säga att jag är sa avundsjuk pa hans sjukvard! Jag har iof haft turen att aldrig varit inlagd, men ända. Han har nämligen privat sjukvard. Da far man privat rum. Pa rummet finns en liten bricka med schampo, tval etc, handdukar till duschen osv. Det finns en liten fotölj som man kan bädda ut till extra säng som man kan änvända och sova över i, extra lakan finns redan i garderoben.
 
Där han är nu (det enda privata i Segovia) är ett kristet sjukhus (säger man sa?), sjuksköterskorna (nästan alla) är nunnor och prästen kom och "hälsade honom välkomen", dom har nämligen ett litet kapell i sjukhuset.
 
Jag kommer ihag sist han var inlagd, när han opererades för sitt diafragmabrack, det var i Torredolones (Madrid) och sjukhuset är mycket modernare än det här. Rummet var mycket större och det fanns en bäddsoffa där jag sa skönt fick sova över natten, jag fick till och med middag och frukost! 
 
Hur ser detta ut i Sverige? Att ligga över pa sjukhus menar jag...far man som anhörig sova över och sa?
Är rummen förbereda för det? Jag har ingen aning alls om hur det funkar.
 
I den icke privata sjukvarden i Spanien sa far man sova över ocksa, men det brukar vara delade rum och det brukar inte finnas extra sängar sa det brukar bli i en obekväm fotölj eller stol i sa fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0