Dag 3 - Smeknamn jag har och varför

Ullis - Det säger kanske sig själv?
 
Elena - Mitt andra namn är Helena och när jag flyttade till Spanien var det manga som inte kunde uttala Ulrika sa da presenterade jag helt enkelt mig själv som Helena.
(Elena och inte Helena eftersom spanjorerna inte uttalar h:t)
Nästan alla i Guadarrama kallar mig för Ulrika eller Ulri och i Segovia Elena :), även om alla vet om att jag heter Ulrika Helena.
D kallar mig för Elena men när vi är i Sverige eller om vi har svenskt besök hemma kallar han mig Ulrika ;)
 
Gorda och Cari - är tva smeknamn som D kallar mig, det första betyder tjockis och det andra är förkortning pa cariño som betyder älskling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0