Sverige - Ett självmordsland?

Inte sa roligt ämne kanske..men det är ofta jag far höra detta.
Ofta när jag pratar med nytt folk om att jag kommer ifran Sverige sa kommer denna fraga upp..
"Är det inte mycket självmord i Sverige? Typ mest i världen.."
Sen kommer pastaenderna att "Ja, det är väl inte sa konstigt när ni har sa mycket natt där borta"
Jag förklarar samma sak varje gang..att detta är ingenting jag hört natt om när jag bodde i Sverige..
att det skulle finnas mer självmord där än nagon annanstans..
och sa berättar jag gärna att även om vi har (typ) 6 manaders natt sa har vi sen (typ) 6 manaders dag
Jag berättar att det inte är saaaa konstigt egentligen, inte för oss iaf, för när vi är sma vet vi ju inget annat..det är normalt för oss..det är inte förens vi letar oss ut i världen som vi upptäcker att vi kanske har lite väl mycket mörker under vinter halvaret..men det är som sagt var inget som är konstigt för oss..det är ju NORMALT.
 
Men nu tillbaka till ämnet...ämnet självmord...
 
Enligt den här sidan ligger Sverige pa plats 31 av 100
När jag pratar med Spanjorer sa tycks dom tro att Sverige ligger 1a!
 
Dessutom visar statistiken pa att det sker fler självmord under sommaren och inte under vintern da det är mörkt ute...som Spanjorerna menar pa menar jag...
 
Varför fick jag för mig att skriva om en san trakig sak som självmord?
Det var en sak som jag läste om här.
Det är en blogg som jag brukar ga in pa da och da..och som jag försöker fa D att läsa da han skriver om
Sverige pa Spanska och utifran en Spansk syn
Kul tycker jag
:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0