Det här med överraskningar

Sedan jag började bo i Spanien har jag tyckt, tycker, att det är kul med överraskningar.
Överraskande Sverige besök.
En del har lyckads, halvlyckats och en del har misslyckats totalt, som den här senaste..
 
Det började redan första aret i Spanien.
 
Jag flyttade hit i Januari 2004. Pappa fyllde 50 i Mars 2004.
Omöjligt att aka hem efter bara tva manader i Spanien sa jag. Omöjligt att fa ledigt efter sa kort tid!
Men det var det ju inte!
Den enda som visste var pappas fru, Carin.
Hon lanade ut pengar till mig till resan, jag var väldigt fattig da, till och med mer än nu!
 
Jag sov i Madrid natten innan mitt flyg skulle ga.
Sov hos en kompis som bodde mitt centrum.
Bara det att jag försov mig lite, krangel med tunnelbanan pa det och jag kom fram till flygplatsen samma minut som incheckningen stängde, kul!
Det var omöjligt att komma in, även om det var dryga timmen kvar tills flyget skulle ga.
Jag var sa arg och ledsen sa jag grät och skrek..jag hade knappt bott här i tva manader som sagt var och min spanska var väl inte speciellt imponerande och ingen pratade engelska!
Jag fick inte aka med pa varken mitt plan eller ett senare.
 
Var tvungen att ringa Mamma, berätta läget, berätta att jag var pa väg hem för att överraska, stortjöt i telefonen, pank, inte ett öre i planboken.
Mamma köpte en flygbiljett till mig, enkelresa..jag fick använda min aterresa till Madrid trots att jag inte använt utresan, tjejen sa att man inte brukar fa men att jag fick efter manga om och men.
 
Kom till Sverige och bodde gömd hos mamma i nagra dagar.
(Bade mamma och pappa bodde i Knivsta under den tiden.)
La mig i bakluckan i hennes bil under ett lakan en dag, mamma ringde Lillebror som kom och
"hjälpte henne att lyfta ur nagra saker ur bakluckan", där jag hoppade ut och överraskade en chockad lillebror!
 
Nagra dagar senare var det dax för pappas födelsedag, Lillebror hjälpte mig in i pappas hus och pa morgonen med frukost pa sängen överraskade jag bade pappa och syster!
 
Det var skoj! Första av manga överraskningar!
 
Jag tror andra gangen var pa mammas födelsedag ar 2010 
Alla utom mamma visste att jag skulle komma hem.
Jag, lillebror och mammas man hade planerat överraskningen.
Hakan skulle ta med mamma pa en finlandskryssning sa skulle jag och Lillis vara där pa baten redan.
Dyka upp där ombord sa där huxflux.
Men det blev förstört! Min kusin försa sig.
Jag kommer ihag att jag stod inne pa banken när mamma ringde och sa "Jag vet vart du är"
 
Mammas födelsedag 2011 var det Lillis som överraskade.
Vi var hemma hos pappa i Sigtuna bada tva i nagra dagar..sen tog jag taget till Örebro och han till Kalmar trodde vi. Pa mammas födelsedag höll vi pa att göra oss i ordning inför middagen när Hakan akte iväg en snabbis, han kom tillbaka med Lillis som han hämtat upp pa tagstationen. Överraskning till bade mig och mamma, skoj!
 
Vi gillar som sagt var överraskningar i var familj!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0