Husmor

Idag har jag statt i köket hela eftermiddagen, kompenserat för dagar i sängläge!
Jag har gjort egen Tomate frito (som tomatsas ungefär)!
Det är väl inget avancerat egentligen, men för mig som typ aldrig vistas i köket var det stort!
 
Det här var ett expriment och tomaterna som jag använde var av den "plastiga" sorten men det vart helt okej
Nästa gang ska jag använda ordentliga tomater, för visst kommer det bli en nästa gang!
Da kommer det bli suuuuper gott!!
Jag skalade dom, men tog inte bort "kärnorna", sa finkänslig är jag inte ;)
 
Jag använde sasen till att göra en köttfärssas som jag sedan fyllde auberginer med,
gratinerade med lite ost i ugnen och serverade med lite grönt.
 
 
Maten fick till och med godkänt av D!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0