Hemma igen

Vi kom hem till Segovia sent pa mandagen efter ett snabbt middagsstopp i Guadarrama där vi plockade upp hunden.
 
Vi har haft en underbar vecka!
Vi har solat, badat, vilat, ätit (som vi ätit!) och bara njutit av varandra!
 
Det här var första gangen i hela mitt liv (!) som jag bott pa hotell med hel pension
(iof vart pa Kreta en gang med All Inclusive...men om man bortser fran det...).
Helt sjukt hur mycket man äter bara för att man kan.
 
Jag gjorde "misstaget" att ställa mig pa vagen igar morse..usch!
Jag satte pa mig gympadojjerna och drog iväg pa en powerwalk sa fort jag kunde, startade dagens morgon pa samma sätt...men det har varit värt det ocksa, sa mycket gott..och semestern är ju till för att njuta!
 
 
Vi har njutit av goda frukostar
  
Luncher och middagar
 
  
Efterrätter
 
 
 
Det var saklart temadagar ocksa..en dag var det Mexikanskt, da blev vi bjudna pa tequila/vattenmelon drink och "sjönsang" innan middagen..en annan dag var det Andalusiskt tema och da fick vi skinka och vino fino innan medans de sjöngs, spelades gitarr och "lada".
 
Bilderna är nagra utval..har saaaa manga bilder pa maten, D blev galen pa mig pa alla kort jag tog och jag orkar inte sitta och välja ut nagra sa det fick bli pa mafa, jag har ju faktiskt semester fortfarande (!) ;)
 
 
Maten far godkänt av mig..det var helt okej. Men jag förväntade mig ända lite mer..kändes mer som tre stjärnigt hotell än fyrstjärnigt..men som sagt var..helt okej.
 
Varje dag fanns det Gazpacho, pasta med tomatsas, boloñesa eller carbonara..det fanns även hamburgare och varmkorv varje dag bade till lunch och middag.
 
Själva salladsbuffen, varmrättsbuffen och efterrättsbuffen ändrades varje maltid.
Förutom gazpachon fanns det jämt en annan "sked" rätt
Det fanns olika typer av paella eller fideuá till varje maltid och alltid olika potatis sorter, kött och fisk..
D var speciellt glad över att det bjöds pa sa mycket sant som inte tillagas här hemma sasom komage, grisfötter, kanin etc 
 
En dag fanns det till och med ungstekt bebisgris (som ni ser uppe pa kortet), typiska rätten ifran Segovia..haha!
 
Frukostbuffen var helt okej den med med bade varmt och kallt..
Stekt ägg, äggröra, kokta ägg..bacon, korvar, vita böner, stekta tomater, champinjoner..massa olika sorters bullar och bröd, frukt, yogurt, juicer och cava (!)
 Massvis med palägg och grönsaker. 
Etc etc
 
Frukosten öppnade vid 07:45 och vi hängde pa laset varje morgon sa vi upptäckte inte förens sista dagen att det fanns pannkakor (med grädde och topping), varma mackor (ost och skinka), omeletter (inte den spanska, den fanns fran "start")..de började dom tydligen göra lite senare..det var lite daligt/trakigt tycker jag!
 
Nej, nu börjar jag bli hungrig utav att skriva det här sa jag ska sätta igang med lunchen nu innan D kommer hem fran gymmet.
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0