Cancer

Den där hemska sjukdomen som äter upp en inifran och ut.
 
Ds mosters man dog i Maj förra aret utav cancer.
Det tog inte ens ett ar ifran det att han fick diagnosen tills han dog.
Det började med lungcancer som sen spred sig till bade hud och bencancer..ja alla cancer som gar att fa nästan, han hade ingen chans.
 
Ds morbror har kolon/blåscancer och behandlas för det.
 
Ds mamma har haft bröstcancer i ena bröstet och blev tvungen att operera bort en bit av bröstet för nagra ar sen.
 
Igar kväll (lördag, 21:45) ringer Ds pappa till D och berättar att dom är i El Escorial pa akuten med hans mamma.
Dom har akt in efter kraftiga smärtor i rygg och feber. Dom har röngtat henne och fick se en "fläck" i lungan.
Lungcancer.
Hon skulle aka ambulans till Puerta de hierro i Madrid.
 
D och jag som satt och at middag förlorade matlusten och grät en skvätt istället.
 
Jag började jobba kl 23 sa jag var tvungen att lämna honom ensam med sin oro. Det var hemskt!
 
Kl 00 fick jag ett sms av D att jag skulle vara lugn, hans mamma hade fatt aka hem.
Dom hade tagit fel, det var "bara" lunginflammation!
 
Idag (söndag) var vi och hälsade pa dom i Guadarrama och hon madde okej.
Men Ds pappa är fortfarande inte helt lugn. Hon ska tillbaka till sjukhuset imorrn för prover osv.
 
Eftersom fläcken pa lungan är pa samma sida som bröstcancern var är hans pappa saklart orolig fast doktorerna sagt att det bara är lunginflammation..eftersom dom sa fran början att det var cancer och inte lunginflammation sa sitter saklart oron kvar.
Men hon ska som sagt var tillbaka imorrn och vi haller tummarna sa hart vi kan att den där fläcken är borta om nagra veckor och att det bara var lunginflammation.
 
y que todo se quedó en un susto  
 (hittar ingen bra svensk översättning)
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Å, kära nån! Förstår oron. Det är en jävlig sjukdom. Jag förlorade båda mina föräldrar i den.

Svar: Nej men usch vad hemskt, vad ledsen jag blev nu :(
Ulrika

2013-03-25 @ 11:54:01
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0