Mammas 50ars kalas!

Anledningen att jag akte hem till Sverige var ju för att Mamma fyllde ar sa Lillis, Mikaela och jag bilade upp fran Kalmar till Örebro pa lördagsmorgonen och sa firade vi henne med middag hemma pa kvällen.
Jag, lillebror, svägerskan, Hakans tva barn och deras respektive.
Mysigt att samla alla, det var kanske sex/sju ar sen sist vi samlades alla samtidigt. 
 
 
 
 
Vi älskar att flamsa runt i min familj, kanske inte sa jätte kul tycker varken mamma eller pappa, men vi övertalade iaf mamma att flamsa pa ett par kort :)




 
Dagen efter blev det bakis pizza innan Lillis och Mikaela akte hem och lämnade mig ensam kvar i Örebro.
 
 
Pa mandagen var det dags för mammas födelsedag, den firade mamma, Hakan och jag pa restaurang
A Mano med en femrätters supé.
Det var super gott!
Men jag och min mage är vana vid spanska portioner sa lite lite mat var det nog om man nu maste klaga pa nagot!
 
 
 

Jag fick dock inga kort pa varken "el aperitivo" som var en god blomkalskräm med rötbete sky, första rätten eller andra rätten eftersom Hakan tyckte det var pinsamt att jag skulle ta kort pa allt..men det satt nagra japaner vid bordet brevid som knäppte kort HELA tiden, da fick jag ocksa, lagom till varmrätten :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: K-L

Wow, vilken ung mamma du har! Fast det är klart, du är ju mycket yngre än jag : ) Det ser verkligen härligt ut med alla Sverigebilder och jag blir lite lättare i hjärtat när jag ser dem: det är ju fint i Sverige.

Svar: Men nog maste din äldste vara ungefär lika gammal som mig nu när du fyller 50? ;)Det är fint i Sverige och jag far en längtan av att flytta tillbaks jag med när jag är där..men jag vet inte riktigt om jag skulle klara av det, bo där permanent..ska bli kul att fa läsa om era intryck när ni installerat er i ert nya land och hem :)
Ulrika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0