Nedskärningarna

Okej, nu har vi fatt reda pa vilka fyra som fatt ga..
 
En tjej i köket som jobbade halvtid, en tjej som städade pa halvtid och tva receptionister..
 
Det är inte en jätte stor förändring ännu...värst är väl det som kommer sa smaningom...vilka är det nästa fyra?
 
Jag jobbar i receptionen sa visst..vi är tva mindre...tva kvar..
Kanske far vi jobba mer för samma lön? Inga mer lediga helger?
Nu kommer det inte finnas reception pa eftermiddagarna..det kommer direktören (och lite grann servitörerna..ge nycklarna och sa..resten far nattpersonalen fixa..) fa sköta/jobba..
Jag och den andra tjejen kommer täcka morgonpassen och nätterna först och främst..dom "viktigaste" passen..
 
En servitör och killen pa "markeeting" kommer fa göra ganska manga nätter dom med sa jag och den andra tjejen kan göra morgonpassen och vara lediga saklart..
 
Det var meningen att jag skulle vara ledig 22-24, min helg..och sen ga pa semester den 25e och börja igen den 9e December...vi far se om jag far min lediga helg och om jag far min semester eller ej..hoppas jag kan ta ut nagra dagar iaf da syster och systerson kommer ner nagra dagar i slutet pa November..
 
Som sagt, allt är ganska ovisst just nu..men känner mig rätt säker just nu iaf..da jag och den andra tjejen jobbat här sen dom öppnade och vi hjälper till där och när det behövs...i restauranten, baren och med städningen..
 
Det värsta är att du inte kan göra sa mycket..om du blir kvar sa far du nöja det med det som erbjuds..och du gar, visst du far A-kassa men hur länge och finns det jobb att hitta när A-kassan tar slut? Det är en stor risk...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0