Smatt och gott

 
Det händer inte sa mycket varken här pa bloggen eller utanför just nu
Jobbar mest, lang jobbvecka nu innan det är dax för langledighet.
 
I onsdags var vi iväg till Ávila igen där vi spenderade dagen.
Det var en riktig vardag med hela 21ºC i skuggan sa vi at saklart lunch i solen pa en uteservering, skönt!
 
Igar var vi iväg till Guadarrama pa eftermiddagen för att hälsa pa alla sjuklingar.
Ds föräldrar fortsätter som "vanligt" och hans mormor ligger inlagd igen,
antagligen kommer hon inte fa komma hem nagot mer, nagonsin...
Vi far se hur det gar.
 
Ledig nästa helg och det blir antagligen ett efterlängtat besök pa IKEA
Vi hade tänkt att aka upp till Santiago de Compostela över helgen men det far bli längre fram istället
Spar dom pengarna till syster kommer, helgen efter hon akt hem far vi besök fran Marbella ocksa sa det känns bättre att ta en lugn helg hemma istället och lägga pengarna pa att göra na skoj med gästerna när dom kommer.
 
 
Vi har aldrig varit i Galicien sa vi siktar pa det lite längre fram istället, Santiago finns ju kvar.
 
Idag är det ocksa Ds farfars födelsedag, 92 ar fyller han!
Grattis Juanito
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Missa inte A Coruña när ni åker till Galicien! Speciell stad med alla blänkande fönster ut mot havet, och helt otroliga skaldjur. Knivmusslorna som hänger i restaurangernas "skyltfönster"... Missa för allt i världen inte knivmusslorna om ni skulle åka dit! Vi pratar ofta om att åka tillbaka.

Svar: A Coruña är nu uppskriven pa listan, tack för tips! Jag ÄLSKAR knivmusslor, saaaa gott! Och tack för tipset pa din blogg om chockladaskarna pa IKEA, som tur är ska vi dit pa lördag, hoppas det finns här med! :)
Ulrika

2013-10-20 @ 11:35:21
URL: http://casaannika.blogspot.com
Postat av: Casa Annika

Ja, hoppas att de finns!
Vi var i Santoago de Compostela också, men varken J eller jag blev så himla förtjusta istället. Fin stad, javisst, men det är istället A Coruña vi minns och vill åka tillbaka till. Jag har aldrig ätit knivmusslor som där. Tyvärr hade jag inte lärt mig äta musslor än, men J säger att de är helt otroliga. Och bläckfisken.

Svar: Vi far se när resan blir av, kanske inte blir fören efter jul, men vi har nagot att se fram emot iaf! :) Jag har dock inte lärt mig att äta bläckfisk ännu..eller jag äter sepia, calamares, rabas, chipirones etc..men inte pulpo, tycker det är lite läskigt fortfarande ;) Jag äter inte chopitos heller, jag tror det är det ni kallar puntillas?!
Ulrika

2013-10-21 @ 11:29:41
URL: http://casaannika.blogspot.com
Postat av: Casa Annika

Hihi, chopitos? Har inte hört förut:) Det kanske är samma som puntillitas. Minibläckfiskarna. Jag är inte heller förtjust i bläckfisk. Mer på grund av konsistensen än smaken.

2013-10-21 @ 12:58:07
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0