Däckad

 
Känner mig äntligen bättre.
 
Började känna mig hängig i torsdags och sen slog det till, förkylningen fran helvetet som gjorde att jag lag däckad hela helgen.
Trots detta jobbade jag, saklart.
Övertid utan extra betalt, saklart.
 
Jobbade mina timmar och nagra till.
Resten av dygnet lag jag i soffan eller sängen och sov,
orkade inte ens se pa tv eller läsa böckerna som jag tog med fran Sverige.
Huvudet vägde sa.
Ögonen värkte.
Alla ben och muskler i kroppen var ömma.
 
Ledig igar som tur var, sov hela förmiddagen och kände mig redan bättre pa kvällen.
Ledig idag med och imorrn jobbar jag natt.
Imorrn blir det nog en sväng till Ávila pa förmiddagen.
Maste ut och andas luft, miljöombyte.
Slippa jobbet och hemmet för nagra timmar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Förkylningsreceptet de tre V:na: Värme, vila, vänlighet. Det där med vila är svårt när amn måste jobba, men vettiga råd!

Svar: Absolut! Det behövs inte sa mycket mer än sa ibland :)
Ulrika

2014-04-02 @ 09:07:41
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0