Jo Nesbø

 
Jag kunde inte halla mitt löfte, att inte läsa nagra mer böcker den här manaden..
 
Lillebror hade med sig Jo Nesbos bok Polis ner hit i sommras, han läste den i Aguadulce.
När han var klar böt jag till mig den, han fick min Sandmannen av Kepler.
 
Har aldrig läst nagon bok av honom men jag läser ganska manga deckare.
Och jag älskade den här!
 
Jag blev glatt överraskad.
De flesta deckare kan man lista ut ganska tidigt vem mördaren är och sen handlar resten av boken hur dom fangar honom/henne.
 
Här tog det mer än 500 sidor tills jag listade ut vem det var, och det var inte trakigt innan heller, jag hade manga misstänkta och det hände saker hela tiden, spännande.
 
Nu vill jag läsa fler av hans böcker och mer om Harry Hole!
 
 
 
http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/book/book/image0/polis-nesbo_jo-25507756-328513000-frntl.jpg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0