Jullotteriet

 
Igar var det dags för det arliga stora jullotteriet här i Spanien.
 
Vi brukar inte spela för speciellt mycket, förra aret spelade vi bara en lott, i ar liiite mer..
Vi hade dock bara köpt för 30€ (varje lott kostar 20€, sen kan man köpa delar av en lott för mindre summa).
  
Vi fick nagra lotter av Ds pappa.
Det sägs att man aldrig vinnet pa lotter man fatt, men allt vi vann var pa lotter vi fatt!
Vi vann inte ett öre pa dom vi köpt och pa dom vi fatt fick vi 200€.
 
Jag har aldrig vunnit mer än 20€ pa dessa lotter sa jag var jätte glad igar, jag nöjer mig med ganska lite :)
 
Nästan alla barer har en utlottning av "julkorgar" ocksa, man far köpa (brukar kosta mellan 2 och 5€)
ett eller flera nummer och dom som sammanträffar med dom sista siffrorna pa första priset i den stora lottdragningen vinner.
D vann en!!
Julkorgen som innehaller
-1 Flaska mörk rom, Havana Club
-1 Flaska whiskey, JB
-1 Flaska vitt vin fran Rueda
-1 Flaska rött vin fran Torres
-1 Flaska Cava
-1 Burk Ventresca de bonito (Tonfisk)
-1 Burk med grön sparris
-1 Morcilla (blodkorv)
-1 Salchichón
-1 Chorizo
-1 Paleta Ibérica
-1 Jamón
11 askar med julgodis och chocklad. (Turrón, polvorón, bombones....)
-1 Väggklocka (!)
  
Har aldrig vunnit en san heller, sa som sagt, jätte nöjd!!
 
Och för vinstpengarna blev det ett par nya löpdojjor till D med, tva stycken!
 
 
Imorrn blir det sovmorgon här hemma för mig medans D är iväg till gymmet pa morgonen sen aker vi till ner Guadarrama och stannar där ett par dagar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0