Skandinavisk Julmarknad

 
Söndagen tillbringades i Madrid med D och hans pappa.
 
Länge sen jag var i Madrid en helgdag och usch sa mycket folk!
Vi var iof pa de typiska turistställerna ocksa..
Tog en sväng runt Plaza Mayor och at en typisk bocata de calamares, ett par cañas pa Mercado de San Miguel och sen lunch pa ett mysigt litet ställe.
 
 
 
 
 
Efter lunch akte vi till Hotel Meliá Castilla där det var skandinavisk julmarknad.
 
Mycket folk, lite saker att köpa.
 
 
Jag hade önskat köpa sirap tex, för att kunna baka natt eller sant som man inte far tag pa här i Spanien.
Men det fanns typ bara knäckebröd (som finns pa bla Mercadona eller El Corte Ingles), kantarellsas i pulverform, pepparkakor (saklart), lingonsylt etc..jag vet inte vad jag hade hoppats pa, men kanske sant jag inte kan fa tag i pa IKEA.
 
Köpte iaf med mig tva saker hem..
 
Dumle med pepparkakssmak, helt ok, själva kolan smakar pepparkaksmet!
 
Lussebullarna var de torraste och mest smaklösa bullarna jag ätit.
De var sa torra att de växte i munnen, gick knappt att svälja. Inget bra köp!
 
5€ kostade dumle pasen och likasa lussebullarna (fyra st).
Lite väl dyrt tycker jag, men vad gör man inte för lite smak av svensk jul.
 
Vi kikade pa luciataget (bara suddiga bilder därifran) innan vi drog oss norrut igen.
Vi stannade till i Majadahonda och köpte en födelsedagspresent till Ds pappa som han fick välja själv
(han fyller ar pa torsdag).
 
Käkade middag hos svärföräldrarna i Guadarrama innan vi akte hem till Segovia igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Hahah, det låter inget vidare!
När jag var i Madrid första gången köpte jag en bocata de calamares också, och fick en avsmak för bläckfisk som höll i sig ända till förra året. Hu!

Svar: Vi hade tur med "smörgasen" iaf, den var god! :)
Verkar som om mina kommentarer hos dig jämt hamnar i skräpposten sa jag passar pa att fraga här istället :) Läste ett gammalt inlägg av dig där du skrev att du hittat mörk sirap i Spanien. Vart? Vad heter det? Funkar de som svensk "bak sirap" eller är det lönnsirap du hittat?
Ulrika

2014-12-03 @ 01:12:48
URL: http://casaannika.blogspot.com
Postat av: Casa Annika

Men vad dumt! Kollade precis, och jo men, där låg TVÅ kommentarer av dig! Jag kollar där ibland, men inte varje dag. Jag ska svara på båda ställena, någon mer kan ju vara nyfiken!
Jo, mörk sirap finns i vanliga mataffären. Kommer inte ihåg i vilken jag köpte den här. Förresten var det kanske El Corte Inglés... Den går under namnet "caramelo". Det är alltså inte någon av flaskorna med Sirope, som dessutom finns i olika smaker. I Sverige har jag nog bara använt ljus sirap, så jag kan inte jämföra.

Svar: Tack! Ska kika i mataffärerna här och se vad jag hittar, helst vill jag ha tag i ljus men kanske hittar jag natt jag kan hitta pa med den mörka med! :)
Ulrika

2014-12-04 @ 23:49:44
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0