Gamla mobiler

 
Har städat ur lador och skap här hemma.
Hittat en massa gamla mobiler och mobilladdare som nu ska bort, varför har vi spart allt detta skräp?
Finns säkert folk som samlar pa sant här och vem vet kanske är det värt pengar om nagra ar ;)
Ska in till Segovia imorrn och lämna in dom till en affär som atervinner dom.
 
Men lite kul att se ända, vad de ändras och vad mycket mina mobiler ända har betytt för mig.
Vad "coola" dom varit, och vilka nyheter dom varit, alltid nagot nytt och häftigt.
 
Min första mobil var en Nokia 5110, jag fick den i julklapp när jag var 14 tror jag det var.
Den kom med en massa skal att byta med, sa coolt, hade gult, grönt, rött och blatt!
Jag satt hela natten och kollade igenom den, böt skal och ringsignaler.
Ringde kompisar och spelade snake.
 
Efter den hade jag en Nokia 3310, som alla andra tror jag.
Det maste vara världens bästa mobil! 
 
Efter den hade jag en Nokia 3650.
Jag och en kompis skaffade dom samtidigt
Den hade kamera och man kunde skicka bilder pa MMS, det var det coolaste vi vart med om!
Det var inga andra i varan kompiskrets som hade telefon med kamera eller som kunde skicka MMS sa det var ju trakigt, men vi kunde skicka till varandra och hade typ 50st MMS gratis.
Vi skickade massa fula/talande bilder istället för att ringa och skicka SMS.
Den var dock lite svar eftersom knappsatsen var rund...
 
Sen flyttade jag till Spanien och skaffade en Motorola V3, det var häftigt med knappsatsen som var sa platt, men telefonen i sig gillade jag inte speciellt mycket sa jag skaffade en ny Nokia.
 
Nokia N70, den kunde man surfa pa! Använda internet!
 
Sen skaffade jag Nokia 5800 Xpress Music.
Min första mobil med pekskärm och appar!
 
Som ni ser har jag alltid föredragit Nokia!
Nu har jag en Samsung Galaxy Ace som är sämst!
Den hänger sig hela tiden och funkar skit tycker jag.
Det enda nya som den här har som skillnad fran min förra är nog bara att den har fler "(start) sidor"
Visst är det modernare och funkar snabbare än den andra men jag tycker som sagt var inte alls om den :(
 
 
Himla massa sladdar ocksa.
Laddare för bade hem och bil. Hörlurar, sladdar till datorn etc
Allt ska bort.
Hade till och med kvar lador med all information ocksa.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Casa Annika

Spara någon som minne! Kommer att vara kul att ha om tio-tjugo år!

Svar: Ah, efter din komentar kunde jag inte kasta nagon! Blev sa "sentimental". Är inte i behov av platsen i skapet där dom lag, sa dom far ligga kvar där ett tag till :)Gjorde mig dock av med alla laddare och sant som jag hade dubbelt av :)
Ulrika

2014-02-17 @ 20:13:00
URL: http://casaannika.blogspot.com
Postat av: Annika i Sevilla

Bra!
Jag har en rätt stor samling blodprovsmätare och "antika" insulinsprutor som jag inte vill göra mig av med, sånt man sparar på som diabetiker :-D

2014-02-20 @ 21:31:54
URL: http://casaannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0