Läkarundersökningen

 
 
Igar var jag ju iväg pa den där läkarundersökningen
Det visade sig att det var Ds gamle traumatologidoktor som skulle undersöka mig, sa dom pratade mest mellan sig än om min fot..hehe
 
Jag har inte riktigt samma förtroende för min husläkare sa det var skönt att fa komma pa den här läkarundersökningen trots allt!
Han förklade min skada och berätta varför den ser ut som den gör och varför det gör ont där det gör ont osv...
 
Jag har vrickat/stukat foten en gang tidgare (ocksa här i Spanien för en massa ar sen) men da var jag pa benen efter knappt en vecka igen och hade inga blamärken sa det var en lätt sadan...
 
Nu har jag fortfarande ont, är bla och svullen.
Jag kan fortfarande inte ga nedför trappor eller vika knät med fotsulan i marken, huka mig lixom..det tar stopp
Jag gar numera pa foten men "rullar inte klart den", jag gar lixom inte fran hälen till tarna pa foten eftersom det gör ont när jag trycker ner foten fran tarna vilket gör att jag fortfarande haltar lite smatt.
 
Dokorn förklarade att allt detta är normalt eftersom foten fortfarande är svullen
(vilket är normalt da det tar ca tre veckor för ligamentet att läka)
Att jag har mer blamärken nu än innan är ocksa normalt eftersom ligamentet gick sönder och det är en langsam blödning som tar tid att visa sig(!)
 
Jag försökte fa honom att ge mig rehabilitering gratis men det funkade inte, hehe, han sa att jag skulle prata med min husläkare om det..annars far jag betala det själv för jag skulle vilja ga pa nagra iaf, känner att det vore bra eftersom min fotled är ganska svag av sig i vanliga fall med..
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom i Connecticut

Dessutom om man gjort sig illa rejält tidigare tar det längre tid att bli bra nästa gång, det är ju ungefär samma skada.
Jag gjorde balansövningar på en Bosu-boll, jättebra.

Svar: Precis en san har D sagt att vi ska skaffa till min stackars fot !Ska till doktorn imorrn, om dom inte ger mig rehabilitering (tror inte det dock), sa ska vi aka och köpa en! Kanske köper vi en oavsett, dom funkar ju för massa fler saker/ övningar med!
Ulrika

2014-02-15 @ 14:34:45
URL: http://grrringo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0