Sjukskriven

Torsdagen förra veckan tillbringades i Ávila
 
D var iväg och sköt (saklart) medans jag gick en vända pa stan..
Vi hade bestämt att D skulle hämta upp mig strax efter klockan tva
Jag gick mot stället där vi bestämt träff, gick utanför en skola men eftersom skolan precis slutat för dagen sa var trottoaren full med barn och mammor sa jag gjorde som vi alla gör när det inte kommer bilar, gick ner pa gatan..bara det att jag inte sag att det var en brunn precis där som jag saklart ramlade i...
 
Jag fick hjälp av ett par mammor att ställa mig upp igen och jag fattade nog inte förens jag stod upp igen att jag faktiskt hade ramlat.
 
Mammorna fragade snällt om jag madde bra och behövde ha skjuts nagonstans..jag var sa chockad och hade sa ont sa jag sa tack men nej tack och satte mig pa en bänk och andades.
 
Började halta mot platsen där D skulle hämta mig, tack och lov lag det nära
Han visste inte vad som hänt och fragade saklart när han sag mig.
Han undrade om jag gjort mig illa och jag svarade att kanske hade jag gjort illa foten
Han bad mig ta av mig skon och foten var saklart jätte svullen sa vi akte till akuten i Ávila och efter fyra timmar där fick vi det konstaterat att det var en vrickning/stukning.
 
(Jag skirver vrickning/stukning eftersom jag inte vet vad skillnaden mellan dom bada är!?!)
 
Pa fredagen fick jag tid hos husläkarn för att sjukskriva mig..ska tillbaka nu pa mandag och se vad dom säger
 
Idag har det gatt 9 dagar sen olyckan och jag gar lite lätt pa foten, fortfarande ont, bla och svullen men betydligt mycket bättre än för nagra dagar sen!
 
Eftersom jag vanligtvis är väldigt klumpig av mig sa knäppte jag ett kort pa brunnen där jag ramlade för att visa D att jag inte snubblat över mina egna fötter..hehe
 
Korten är inte dom bästa..mobilbilder..
 
Dag 5
 
 
Dag 6
 
 
 
Det syns inte pa dessa bilder men dag sex hade jag hela foten bla, fran höger fotknöl ända fram till tarna, pa översidan lixom..
Jag har haft sa ont pa insidan ocksa, bla och svullen.
Pa dessa bilder är jag mer gul än bla sa det syns inte sa mycket..
 
Nej, nu far det var nog med äckliga fot bilder hehe..
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom i Connecticut

Stackare! Vet hur hemskt det är att stuka fotleden ordentligt. Och att hoppa på kryckor, man blir så handikappad eftersom man inte kan bära med sig nåt samtidigt.

Svar: Tack! Jag har tur som har sambon hemma om dagarna, som passade upp mig ;)
Ulrika

2014-02-08 @ 14:33:47
URL: http://grrringo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0