Slut med sjukskrivningen

 
Japp, nu börjar jag jobba igen som sagt var.
Doktorn ville sjukskriva mig en vecka till men jag sa nej till det, bad om att fa börja jobba igen.
 
Dels är jag saaa uttrakad, behöver fa komma ut, göra nagot nyttigt!
 
Dels av rädsla.
Jobbsituationen i detta land är inte det bästa just nu och vad som helst kan hända om man är sjukskriven
"för länge" (eller sjukskriven över huvudtaget).
Later hemskt, men sa är det.
Jag har inte blivit "hotat" av jobbet men sa här ser det ut just nu. 
Den fula sanningen.
 
Den andra anledningen är ekonomisk.
Mars manad är den manad som är värst pa aret.
Arets högsta gasräkningen kommer och husförsäkringen kommer.
Dessutom aker vi till Sverige i Mars pa semester och det skulle vara kul att hitta pa natt skoj där med.
Jag är inte i stort behov av pengar, alltsa inte i nödsituation.
Men jag vill heller inte hamna i den.
Sa, om jag kan jobba nagra veckor i Februari manad sa far jag lite mer pengar i Mars iaf.
 
Foten mar bra. Den är som alla andra dagar, fortfarande lite svullen och bla.
Jag kan ga pa den utan att ha ont men det känns fortfarande och ibland gör det lite ondare.
Det är bättre pa eftermiddagarna/kvällarna när den värmst upp under dagen.
Värst pa morgonen, da är den sa stel och jag haltar som mest.
 
Men som sagt, jag börjar inte jobba fören kl 23 pa onsdag och jobbar sen natt resten av veckan.
Sa, det är nästan som om jag vore sjukskriven iaf da jag bara kommer sitta där, typ..
:)
Det känns bra
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0