Thomas Quick - Sture Bergwall (Tips)

 
Jag har ett minne fran tidigt 90 tal..jag och min kusin Daniel lag i sängen i hans mammas husvagn, själva, pa kvällen, jag kommer ihag att han lag med benen upp emot väggen..kommer inte ihag vad vi pratade om men han sa natt i stil med "..tänk om Thomas Quick kommer...." Jag blev skit skraj och kommer ihag att jag jämt var rädd för att han skulle komma och ta mig/oss..
 
Det var nog i samband med Flink tror jag..eller natt sant..kommer ihag att det var snack om Falun och Flink samtidigt...
 
Hur som helst sa glömde jag bort den här historien sa smaningom..tonaring och inte alls interesserad av nyheterna och sen flytt utomlands..sa jag har helt missat att han blev oskyldigt dömd och att det varit massa snack om detta, om tvivlet osv..visste inte ens att Thomas Quick inte var hans namn..
 
Mamma hade med sig boken Fallet Thomas Quick : att skapa en seriemördareav Hannes Rastam när hon kom ner i somras, jag fick den av mormor.
 
Har nu sett att det är mycket snack om detta igen och att han snart kommer bli fri.
 
Helt otroligt hur detta kunde hända!
Jag säger som Leif GW Persson "Det är hemskt, det är sant och det är fullkomligt fenomenal läsning"
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0