Acerola

 
Vilken helg vi haft, vilket väder, upp runt 25ºC varje dag och det ska tydligen halla i sig manaden ut!
Langa härliga promenader har det blivit.
 
För nagra dagar sen fick jag smaka en ny frukt, för mig iaf, hade aldrig ens hört talas om dom.
Fick nagra av min chef, sa söta och gulliga att jag knappt ville äta upp dom,
som sma mini äpplen sag dom ut och smakade ganska likt ocksa.
 
Dom heter tydligen acerola pa bade spanska och svenska och är en höstfrukt.
 
 
 
Idag (i natt) när jag kom till jobbet hittade jag en pase fylld med dom här sma söta frukterna som han hade lämnat at mig.
Har googlat och sett att det är ganska vanligt att använda dessa i matlagning, tex tillsammans med svamp och kastanjer som ju ocksa hör hösten till.
 
Vi far se om vi hittar nagon smarrig maträtt att exprimentera med dom här fukterna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0