Chinchón

 
Vet att jag tjatar om vädret, men det är helt otroligt att det fortfarande är sa varmt!
Jag har varit här i Spanien i snart 11 ar och ALDRIG varit med om denna värme i Madrid omradet i Oktober/November, helt otroligt!!
 
Vi passade pa och tog en tur med motorcykeln ner till Chinchón.
Mest blev det bilder pa deras fina Plaza Mayor.
 
 
Turistinformationen lag vid ett gammalt ställe där man tvättade kläderna förr i tiden..vad heter det pa svenska? Dit hela byn gick för att tvätta..
Lavadero Municipal
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi satte oss pa en uteservering och at lunch, jag satt i bara linne och svettades(!).
 
 
D at tjursvans till varmrättoch jag at gott kött med vitlök (saklart! Odlas massvis här.). 
 
 
 
Till kaffet böt vi saklart ut den vanliga likören mot Chinchón (anis)
 
 
 
När det är tjurfäktning i Chinchón sa görs det pa det här torget (se sista bilderna).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bild lanad fran www.absolutmadrid.com
Bild lanad fran www.cope.es
 

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom i Connecticut

Kul! Vi var i Chinchon flera gånger, jättebra utflykt från Madrid. Charmig liten stad.

Svar: Det var första gangen vi var dit och som du säger charmig liten stad :)Eftersom vi var där i mitten av veckan sa var det inte sa mycket folk, skönt. Sa hade vi ju san tur med vädret ocksa! :)
Ulrika

2014-10-31 @ 22:10:46
URL: http://grrringo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0