Snö (oväder)

 
Det har varit SA kallt och SA MYCKET snö den senaste tiden, dom tva sista veckorna.
För er i Sverige är det ingenting saklart, inte sa mycket för min del heller egentligen, men med tanke pa att vi kör med sommardäck och att de inte är förberedda pa snö här sa blir det kaos direkt, farligt rent ut sagt!

Vi har inte haft det sa daligt här hos oss jämfört med längre upp i landet där vägar stängts av och skolor har stängt.
 
 
 
 
 
 
Jag var ut och sprang förra veckan, lite molnigt men det snöade inte, tji fick jag, pa tillbaka vägen kom snön och motvinden, snön kom framifran, inte uppifran! Jag sag ingenting!
 När jag kom hem igen var det solsken och inte ett moln pa himmelen(!).
 
Kortet är tagit bakat, jag sprang ifran det här, gick inte att knäppa framat.
 
 
 
Igar kom solen äntligen fram och graderna har stigigt, bara 0 ºC när jag akte till jobbet nu ikväll.
 
 
 
 
Hoppas solen tittar fram imorrn med da ska jag ga pa en langpromenad pa morgonen vid sjön hade jag tänkt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0