En lördag eftermiddag i San Fernando

 
 
Vi hittade den Italienska restaurangen och at jätte god mat.
Vi delde pa Provolone till förätt och jag at pizza till varmrätt, sa länge sen jag at det och sa god den var!
D at en god pastarätt.
  
 
 
 Till efterätt delade vi pa hemmagjord Tiramisú
 
Stora, billiga och goda portioner.
 
Efter lunchen vilade vi lite innan vi gick och hämtade ut Ds nummerlapp till loppet.
 
 
 
Killen till vänster pa kortet nedanför har vunnit detta loppa andra ar och även vunnit Ronda 101km.

I ar sprang dom här tva killarna som lag och vann i den gruppen.
 
Det här loppet skänker en del av intäkterna till välgörenhet och alla deltagare hade med sig mat, torrvaror, som sedan delas ut till dom behövande i San Fernando.
 
 
 
Vi at middag pa en restaurang nära hotellet som hade jätte god mat.
(Vi har verkligen haft tur med restaurangerna vi ätit pa, alla har varit toppen!!)
 
Jag var fortfarande saaaaa mätt efter lunchen sa det blev en sallad till mig, en César sallad med twist, kycklingen var marinerad och friterat i röd curry, som sagt, super gott!
D at saklart pasta, jätte krämig och fräch.
Vi delade pa en liten ost "paté" till förrätt.
Jag fick inte i mig nagon efterrätt men D at en kex flan.
 
 
 
 
 
 
Efter middagen gick vi pa en promenad i byn för att fa ner maten lite.
 
Camarón de la Isla är (var) en jätte känd spansk flamenco sangare.
Han föddes, växte upp och upptäcktes här i San Fernando.
 
Vi gick förbi en kulturförening i hans namn där de uppträder flamenco sangare och dansare.
Vi blev dock inte kvar för att se föreställningen eftersom vi skulle upp tidigt nästa dag.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0